Jysk z rekordowym obrotem

Pomimo rosnącej inflacji, kosztów i wojny w Ukrainie w roku finansowym 2021/2022, który zakończył się pod koniec sierpnia, sprzedaż firmy wzrosła o 11% i wyniosła 4,87 mld euro.

- Mając za sobą bardzo nietypowy rok, osiągnęliśmy dobry wynik w zakresie obrotów (...). Zwłaszcza w obecnej rzeczywistości ekonomicznej, kiedy ludzie naprawdę muszą ustalać priorytety, na które wydawać pieniądze - mówi Jan Bøgh, prezes i dyrektor generalny Jysk.

Przyznaje on, że z powodu rosnącej inflacji, skala zakupów w sklepach Jysk zaczęła zmniejszać się latem. Trend ten udało się jednak wyhamować i ostatecznie w skali roku obrotowego liczba klientów Jysk wzrosła o 7,7 mln.

Część z nich to jednak nie są nowi klienci, a ci powracający po pandemii z tymczasowo zamkniętych wówczas sklepów - twierdzi Jan Bøgh.

W minionym roku finansowym Jysk zamknął łącznie 30 sklepów w Rosji, na Białorusi i w Ukrainie. To na razie wszystko.

- Kontynuujemy inwestycje w biznes na niezmienionym poziomie, ponieważ wzrost jest częścią naszego DNA. Jesteśmy mniej więcej w połowie przebudowy istniejących sklepów na najnowszy i odnoszący sukcesy koncept. W zeszłym roku otworzyliśmy 135 nowych sklepów - podsumowuje Jan Bøgh.

I dodaje, że z optymizmem patrzy w przyszłość, mimo że okoliczności wciąż przynoszą dużo znaków zapytania.

W czwartek, 24 listopada Jysk opublikuje swój raport roczny, w którym pojawi się również informacja o zysku całej sieci globalnie, jak i wyniki finansowe Jysk Polska.

Jysk to międzynarodowa sieć handlowa o skandynawskich korzeniach, która wspiera aranżacje każdej przestrzeni domowej, czy ogrodu. Obecnie sieć liczy ponad 3100 sklepów w 48 krajach i zatrudnia 28 500 pracowników. Jysk jest częścią rodzinnej grupy Lars Larsen, której łączny obrót w roku obrotowym 2020/21 wyniósł 5,255 mld euro.w Tym samym okresie obroty Jysk wyniosły 4,4 mld euro.

W Polsce Jysk istnieje od 2000 r. Aktualnie sieć w naszym kraju liczy ok. 260 sklepów i zatrudnia ok. 2 400 osób, wliczając Centrum Dystrybucji w Radomsku.

Joanna Hamdan 14372 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.