Lidl oszczędza energię: wygasza logo!

Detalista nie podświetla już logo sieci przed i po godzinach otwarcia sklepów. Powód? Oszczędność energii elektrycznej. Rozwiązanie to Lidl zastosował na razie w jednym kraju.

Chodzi o Szwajcarię. - Zawieszając oświetlenie naszego logo, chcemy wysłać sygnał, że każdy może i powinien pomóc oszczędzać energię elektryczną - uzasadnia Torsten Friedrich, dyrektor generalny Lidl Szwajcaria. Od teraz logo Lidla nie będzie już podświetlane przed i po godzinach otwarcia sklepów.

Lidl Szwajcaria już zapowiada kolejne działania, które mają choć w części zabezpieczyć dostawy energii na nadchodzą zimę. Szkoleni w zakresie oszczędzania energii elektrycznej są również pracownicy Lidla.

Generalnie Lidl od lat stara się zmniejszać i utrzymywać zużycie energii na niskim poziomie, np. tam, gdzie tylko jest to możliwe, wykorzystuje ciepło odpadowe z regałów/systemów chłodniczych.

W coraz większym stopniu detalista polega ponadto na zielonej energii, także w Polsce.

Nowe Lidle nad Wisłą już powstają zgodnie z międzynarodową strategią klimatyczną sieci. Na przykład w połowie lipca w Warszawie przy ul. Żupniczej 15, ruszył Lidl, którego ogrzewanie wspierają gruntowe pompy ciepła (wykorzystujące energię odnawialną z ziemi), na dachu zamontowano panele fotowoltaiczne, a w budynku oświetlenie LED. W placówce wdrożona jest technologia odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych i rekuperacja (wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła).

W Polsce Lidl podpisał też umowę ze sprzedawcą energii gwarantującą pochodzenie energii w całości ze źródeł odnawialnych – oznacza to, że do końca 2022 r. wszystkie obiekty Lidla w naszym kraju będą pracowały, korzystając wyłącznie z zielonej energii.

O ograniczenia w zużyciu energii elektrycznej apeluje Komisja Europejska, która w środę 14 września przedstawiła swoje pomysły na obniżenie cen energii.

Jak informuje PAP, "państwa członkowskie UE będą zobowiązane do określenia godzin o najwyższej oczekiwanej cenie i zmniejszenia zapotrzebowania w tych godzinach szczytu". KE proponuje również, aby państwa członkowskie dążyły do zmniejszenia ogólnego zapotrzebowania na energię elektryczną o co najmniej 10% do 31 marca 2023 r. - Zmniejszenie zapotrzebowania w okresach szczytowych doprowadziłoby do redukcji zużycia gazu o 1,2 mld metrów sześciennych w sezonie zimowym - oceniła KE.

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.