Pół miliona uratowanych paczek z żywnością w Carrefourze

Dzięki współpracy z aplikacją Too Good To Go sieć sklepów Carrefour "uratowała" przed wyrzuceniem pół miliona paczek z nadwyżkami żywności. Wynik ten udało się osiągnąć w dwa lata.

Polacy rocznie marnują prawie 5 mln ton jedzenia. To ogromny problem, który nie tylko negatywnie wpływa na środowisko, ale także na portfele. Wraz z jedzeniem do kosza wyrzucamy ogromne sumy pieniędzy, co w świetle galopujących cen zmusza do refleksji.

Do walki z tym zgubnym środowiskowo i finansowo problemem już dwa lata temu dołączyła sieć sklepów Carrefour, która za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go oferuje klientom paczki z nadwyżkami żywności. W ten sposób przez dwa lata Carrefour uratował już 0,5 mln paczek przed wyrzuceniem oraz zaoszczędzić równowartość 1 250 000 CO2, czyli tyle, ile wygenerowałoby 246 lotów dookoła świata.

Co najczęściej można znaleźć w paczkach-niespodziankach? W Carrefourze są to głównie „paczki mix”, czyli warzywa, owoce, pakowane wędliny i nabiał, pieczywo oraz jajka. Prawie 10% stanowią paczki wegetariańskie – pasty kanapkowe, sałaty cięte i tofu, ok. 2% - same owoce i warzywa, a 1,5% - paczki „ready to eat”, czyli kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki.

Too Good To Go z Carrefourem współpracuje globalnie. Żywność z tej sieci handlowej można ratować w Polsce, we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii. W sumie aż 5506 sklepów dostarcza paczki do aplikacji, a użytkownicy nabyli prawie 9 milionów paczek z jedzeniem we wszystkich krajach.

Współpraca z Too Good To Go wpisuje się w długoterminowy program „STOP marnotrawstwu”, który w Carrefour prowadzony jest nieprzerwanie od 2013 r. - W czasach wysokiej inflacji ma to dla nas znacznie większy wymiar ekonomiczny - komentuje Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju sprzedaży w Carrefour Polska.

Zainteresowanie niemarnowaniem jedzenia za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go wciąż rośnie. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 r. Too Good To Go odnotowało 18-proc. wzrost użytkowników w drugim kwartale. Każdego dnia Polacy ratują tysiące paczek, a ich apetyt wciąż rośnie. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 2 mln osób, którzy w niższych od regularnych cenach kupują paczki-niespodzianki, oferowane przez ponad 4 tys. partnerów.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.




Katarzyna Pierzchała 5366 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.