VRG zamyka nierentowne sklepy Wólczanki, ale otwiera nowe

We wrocławskim centrum handlowym Magnolia Park ruszył największy w województwie dolnośląskim salon marki Wólczanka (Grupa VRG). To pierwszy w regionie i szósty w Polsce sklep działający w nowym formacie.

Wrocławski sklep Wólczanki w Magnolia Park jest największym punktem handlowym marki w regionie. Salon zwiększył powierzchnię z 35 mkw. w poprzedniej lokalizacji, do 125 w aktualnej. Większy metraż służy przede wszystkim temu, aby klienci mogli zobaczyć, dotknąć i przymierzyć jak najwięcej elementów z rosnącego asortymentu Wólczanki.

- Bardzo cieszymy się, że możemy zaprosić klientów z Dolnego Śląska do nowej Wólczanki. Dzięki nowoczesnej ekspozycji i dużej powierzchni prezentujemy tu poszczególne produkty, jak i całe sylwetki. Podnosi to komfort zakupów i sprzyja podejmowaniu przemyślanych decyzji – mówi Marta Fryzowska, wiceprezeska Grupy VRG odpowiedzialna za rozwój segmentu odzieżowego (do VRG należą obok Wólczanki marki Vistula i Bytom oraz Deni Cler i jubilerska W.KRUK).

VRG rozwija nowy koncept sklepów Wólczanka od ponad roku. Pierwszy taki punkt powstał w maju 2021 r. w Bonarka City Center w Krakowie. Koncepcję konsekwentnie realizowały otwarte w pierwszym kwartale br. salony w warszawskiej Westfield Arkadia, katowickim Silesia City Center, CH Focus w Zielonej Górze i City Center w Rzeszowie.

- Nasza strategia zarządzania powierzchnią handlową jest silnie skoncentrowana na kryterium efektywności i rentowności sprzedaży. Realizujemy ją zamykając nierentowne punkty, a w nowych lub tych o największym potencjale testujemy nowe rozwiązania i formaty. Dzieje się to w sposób ewolucyjny, w rytm odnowień okresów najmu lub planowanych otwarć – podkreśla Marta Fryzowska. – Dzięki rozważnemu podejściu do otwarć i starannemu doborowi lokalizacji jesteśmy w stanie przy mniej więcej stałej powierzchni handlowej na poziomie Grupy uzyskiwać wzrost EBIT i rentowności poszczególnych sklepów.

Charakterystycznymi elementami nowego konceptu Wólczanki są: wydzielone sekcje damska i męska, osobne strefy dla koszul, dzianin, okryć wierzchnich i dodatków oraz dominujący w witrynie duży ekran, na którym eksponowane są aktualne kampanie marki.

Czas otwarcia nowego salonu Wólczanki zbiega się z premierą kolekcji marki na sezon jesień-zima 2022/23.

Według stanu na koniec pierwszego półrocza 2022 r. sieć VRG to 539 salonów, o łącznej powierzchni 52 tys. mkw. Oferta Wólczanki była dostępna w sieci 110 sklepów stacjonarnych (o 11 mniej niż rok wcześniej), działających na ponad 4,5 tys. mkw. powierzchni handlowej (+3% r/r). Niemal połowa przychodów marki (47,7%) generowana jest ze sprzedaży internetowej.