Carrefour łączy europejskie zakupy

W tym celu francuski detalista chce otworzyć własne europejskie centrum zakupów w Hiszpanii.

Z końcem tego roku Carrefour zakończy współpracę z Grupą Louis Delhaize, a od października Envergure, sojusz zakupowy, który istnieje z Système U od 2019 roku, także przejdzie do historii. W związku z tym francuski detalista zamierza otworzyć własne europejskie centrum zakupów - informuje "Lebensmittel Zeitung".

Na początku 2023 roku w Madrycie ma zostać otwarte biuro zakupów Eureka - donosi LZ powołując się na francuski dziennik branżowy LSA. Centrala będzie zarządzać zakupami dla sześciu krajów, w których obecny jest Carrefour. Będą to: Francja, Hiszpania, Włochy, Belgia, Rumunia i Polska.

Eureka będzie zajmować się tylko dużymi dostawcami i globalnymi markami. Z kolei małe, lokalne firmy powinny nadal zasiadać przy jednym stole z departamentami krajowymi. Pomysł polega na tym, że międzynarodowe firmy będą miały jedną osobę kontaktową i proces administracyjny dla zamówień i faktur, a tym samym jedną międzynarodową umowę. Celem Carrefoura jest wykorzystanie nowego systemu do podejmowania większej liczby decyzji opartych na danych, lepszego pomiaru wyników biznesowych i dokładniejszego śledzenia działań.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 mld euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników.

W Polsce pod szyldem Carrefoura działa ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.