Orlen testuje elektroniczne etykiety

W ramach programu Orlen Skylight accelerator, koncern testuje technologię elektronicznych etykiet cenowych PESL. Dzięki nim będzie możliwe dostosowanie cen produktów uwzględniające ich sezonowość, dostępność czy okresowe promocje.

W ramach testów realizowanych wspólnie z Saule Technologies na jednej stacji Orlen w Warszawie pojawiło się ponad 150 zasilanych światłem sztucznym etykiet PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label). Docelowo pilotaż obejmie montaż ponad 1500 szt. etykiet.
Cenówki PESL zasilane są poprzez dostęp do światła naturalnego lub sztucznego.

Etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Zastosowane w tym rozwiązaniu, zaawansowane ogniwo perowskitowe, ze względu na dużą wydajność pracy w sztucznym świetle, nie musi zajmować dużej powierzchni. Ogniwo jest w stanie zapewnić zasilanie etykiecie sklepowej przez okres wielu lat.

Na obecnym etapie pilotażu, PKN Orlen testuje kompatybilność systemu zarządzania elektronicznymi etykietami przy ograniczonym wolumenie elektronicznych etykiet. Następnym krokiem będzie zainstalowanie na całej stacji paliw etykiet w różnych rozmiarach odpowiadających poszczególnym produktom z oferty.

– Ważnym elementem budowy konkurencyjnego koncernu multieneregtycznego jest poszukiwanie nowych rozwiązań, na stawianie na rozwój napędzany innowacjami,  współpraca ze startupami z zewnątrz. PKN Orlen stale rozwija narzędzia do realizacji projektów badawczo-rozwojowych, a jednym z nich jest właśnie Orlen Skylight accelerator – mówi Patrycja Panasiuk, dyrektor wykonawczy ds. strategii i innowacji oraz relacji inwestorskich PKN Orlen.

Podkreśla, że koncern umożliwia młodym technologicznym spółkom realizację projektów odpowiadających na zróżnicowane, wymagające wyzwania. - Współpraca z Saule Technologies pozwoli udoskonalić rozwiązania stosowane na naszych stacji paliw, aby jeszcze celniej odpowiadać na oczekiwania klientów – tłumaczy.

Orlen Skylight accelerator jest skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata, będących w posiadaniu gotowych produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta. Program działa już ponad rok. W tym czasie zrealizowano pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, PKN Orlen zdecydował się na realizację 16 wdrożeń pilotażowych.

Zdjęcie: Saule Technologies

Katarzyna Pierzchała 5467 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.