Franczyza: Carrefour rusza z ofertą dla sklepów wielkopowierzchniowych

Pierwszy wielkopowierzchniowy Carrefour w Polsce prowadzony przez franczyzobiorcę sieci rozpocznie działalność w Bełchatowie już we wrześniu tego roku. Sieć rusza właśnie z ofertą współpracy w tym modelu dla segmentu hipermarketów.

Pierwszy sklep franczyzowy Carrefour powstał w Polsce 2007 roku w segmencie convenience. Od tego czasu sieć otworzyła w Polsce ponad 700 placówek w tym formacie, a także ponad 30 supermarketów franczyzowych, z których pierwszy powstał w 2018 roku. Rozwój większego formatu nie tylko pozwolił firmie przyspieszyć ekspansję na polskim rynku, ale także pomaga jej rozwijać rentowność.

Teraz Carrefour przygotował ofertę franczyzową dla największych sklepów w swoim portfelu - hipermarketów. Podobnie jak w przypadku formatu supermarketów, będzie rozwijał ten segment zarówno otwierając z partnerami biznesowymi nowe sklepy, jak również przekazując im te już działające. Pierwszy sukces już jest: to hipermarket franczyzowy Carrefour w Bełchatowie przy ul. Kolejowej, który rozpocznie działalność w nowej formule już we wrześniu tego roku.

- Ofertę franczyzy hipermarketów Carrefour przygotowaliśmy dla przedsiębiorców posiadających własny lokal, ale także inwestorów, którzy chcieliby przejąć sklep już działający na lokalnym rynku. Oba te modele z sukcesem sprawdziły się w oferowanej przez nas od 2018 roku franczyzie w segmencie supermarketów – mówi Marek Lipka, członek zarządu, dyrektor handlowy i supply chain w Carrefour Polska. - Mamy wielu zadowolonych partnerów, w tym również takich, którzy prowadzą z nami więcej niż jeden sklep, a w samym 2022 roku otworzyliśmy już łącznie 10 supermarketów franczyzowych Carrefour – wymienia.

I dodaje, że przekazując własny, funkcjonujący na rynku super- czy hipermarket, operator ma pełną wiedzę na temat jego mocnych i słabych strony. Dane te udostępnia swoim partnerom, a dzięki bliskiej współpracy, uzupełnieniu oferty
o produkty i usługi z lokalnego rynku, a także dzięki zaangażowaniu franczyzobiorców, wyniki takich sklepów rosną z tygodnia na tydzień.

- Jesteśmy przekonani, że format hipermarketów prowadzony w modelu franczyzowym, osiągnie podobny sukces na polskim rynku – uważa Lipka.

Hipermarket Carrefour w Bełchatowie to sklep o powierzchni 3500 mkw., który został otwarty w 2020 roku. Zatrudnia ok. 40 pracowników i oferuje klientom ponad 27 000 produktów. Jak ustaliliśmy, wszyscy pracownicy obecnej placówki utrzymają zatrudnienie w nowej.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro.

Katarzyna Pierzchała 5366 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.