Barwa Cosmetics stawia na kanał nowoczesny

Porównując wyniki rdr., w okresie pierwszego półrocza marka odnotowała w nim wzrost aż o 40,42%.

Barwa Cosmetics dotychczas bazowała na dostarczaniu swoich produktów głównie dla kanału tradycyjnego. W ostatnim roku jednak mocno postawiła na rozwój kanału nowoczesnego, który notuje najwyższe wzrosty wśród wszystkich kanałów sprzedaży w spółce.

Największy wzrost sprzedaży marka odnotowała w produktach z serii Barwa Naturalna. Sprzedaż Szamponu Octowego wzrosła rok do roku aż o ponad 225%. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku pozostałych produktów z tej serii. Wyraźny wzrost sprzedaży w sieciach handlowych widoczny jest także w przypadku szarego mydła w kostce, które mimo trudności, związanych z pandemią koronawirusa, zwiększyło swoją sprzedaż o niemal 13%, a jego odpowiednik – Tradycyjne Polskie Szare Mydło w płynie – o 14%.

- Popularność kosmetyków Barwy stale rośnie. Rozszerzamy asortyment w sieciach handlowych oraz pozyskujemy nowych partnerów biznesowych. Ogromnym sukcesem jest wejście w tym roku na półki Pepco, gdzie możemy pochwalić się szeroką ofertą, a także pojawienie się na półkach pierwszych w Polsce Drogerii dm. Swój asortyment w ostatnim roku poszerzyliśmy również w Drogeriach Hebe, Kauflandzie, nasze produkty pojawiły się w aplikacji Jush oraz Delio by Żabka i stale rozwijamy kanał nowoczesny o współpracę z kolejnymi partnerami handlowymi i jeszcze szerszy asortyment na półkach - mówi Wioletta Kmieć, krajowy koordynator ds. kluczowych klientów Barwa Cosmetics.

Jak zapewnia Barwa Cosmetics sukces to efekt stałej obserwacji rynku, uważnego wsłuchiwania się w oczekiwania Klientów i zawsze szybka reakcja na zmieniające się trendy i potrzeby.

- Zmieniamy się, rozwijamy i projektujemy produkty, które zdecydowanie odpowiadają na potrzeby klientów kanału nowoczesnego. Stawiamy na technologiczne połączenie naturalnych składników, rozszerzamy ofertę kosmetyków do pielęgnacji włosów i skóry głowy, wprowadzamy mydła specjalistyczne premium oraz innowacyjne produkty oparte na botanicznych i najnowocześniejszych składnikach. Barwę Naturalną kochają włosomaniaczki. Obecnie wprowadzamy w tej kategorii kolejne serie, jak Barwy Botaniki, które powstały dla Hebe, czy Peace Love Hair, które pojawi się na półkach między innymi Pepco - zapewnia Natalia Czyrny, kierownik działu marketingu Barwa Cosmetics.

Marka doskonale wpisuje się w widoczny wśród konsumentów trend pielęgnacji opartej na formułach kosmetycznych bazujących na naturalnych składnikach. Dzięki komunikacji i stałej aktywności w social mediach zyskuje coraz większą popularność i uznanie wśród młodego pokolenia.

- Kosmetyki, które tworzymy zawierają do 99,9% składników pochodzenia naturalnego i jesteśmy ekspertem w produkcji roślinnych mydeł w kostce. Zmienił się również design naszych produktów, który jest projektowany w zgodzie z obowiązującymi trendami i zdecydowanie wyróżnia się na półce. W komunikacji stawiamy na wyjątkowość i naturalność. Swoje działania skupiamy na digital marketingu, by zwiększyć świadomość marki obecnej na rynku od 1949 roku także u młodszych odbiorców. Stale współpracujemy z dużą grupą influencerów oraz z działami marketingu sieci handlowych. Tworząc nasze nowości zależy nam na prostych, ale skutecznych i nowoczesnych recepturach z jak największą zawartością składników pochodzenia naturalnego, na które każdy może sobie pozwolić. Nasze plany obejmują nieustanny intensywny rozwój kanału nowoczesnego, ale także dalszą ekspansję marki na rynki zagraniczne oraz rozwój segmentu Private Label - dodaje Natalia Czyrny.

Joanna Hamdan 14168 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.