Żabka i Lidl: ich handlowe strefy chilloutu

Sieci handlowe i marki wiedzą, że dobrze zaopatrzone polowe i mobilne punkty handlowe na muzycznych eventach nie wystarczają festiwalowemu konsumentowi. Dlatego oferują też rozrywkę i relaks w przysklepowych miejscach chilloutu i atrakcji.

Jedne się już kończą, inne dopiero zaczynają. Trwa czas letnich festiwali i wydarzeń kulturalnych oraz eventów w plenerze, na których obecne są także znane sieci handlowe ze swoimi mobilnymi i polowymi sklepami oraz ofertą gastronomiczną.

Lidl od 13 lat działa na Pol’and’Rock Festivalu, który w tym sezonie trwał od 2 do 6 sierpnia. Żabka przemieszcza się wraz z Męskim Graniem po Polsce, od 2 lat towarzyszy też Top of the Top Sopot Festivalowi (w tym roku od 16 do 18 sierpnia), była na Hippieza Mielno Festivalu (4-6 sierpnia) i na Polish Hip-Hop Festivalu w Płocku (11-13 sierpnia), zaliczyła OFF Festival w Katowicach (5-7 sierpnia) oraz Polish Hip-Hop Festival w Płocku (11-13 sierpnia). Trwa organizowany przez nią nad morzem Projekt Plaża w miasteczku TVN.

Coś dla ducha

Jak twierdzą eksperci – sprzedaż to nie jedyny cel marek i dyskonterów na takich kulturalnych eventach. – Na festiwalach obecne są też marki, które nie szukają wyłącznie okazji do sprzedaży. Brand, który istnieje na rynku od lat i ma swoich lojalnych konsumentów, pojawia się na eventach, aby dać odbiorcy poczucie, że jest blisko, dzięki czemu zostanie jeszcze lepiej zapamiętany – tłumaczy Aneta Zawiślak, managing director z agencji eventowej Imagine Nation.

Z kolei Michał Korczak, dyrektor zarządzający agencji marketingu 360 - Focus Nation, podkreśla, że konsument przede wszystkim szuka wartości, np. w postaci doświadczeń. – Doświadczenie to nie tylko wejście do obrandowanej logotypem strefy marki X, to również przeżywanie miejsca i interakcja z konsumentem (w postaci rozrywki czy edukacji), która z jego punktu widzenia jest atrakcyjna – dodaje.

Lidl na przykład przy swoim festiwalowym sklepie organizuje część wypoczynkową. W strefie chilloutu na rockowym festiwalu – z parasolami przeciwsłonecznymi oraz ze stolikami z możliwością darmowego ładowania elektroniki – festiwalowicz może się zrelaksować na leżaku. Można też wziąć udział w zbiórce pieniędzy na Fundację WOŚP (Wielka Orkiestra jest wraz z siecią współorganizatorem Pol’and’Rock Festivalu) prowadzonej na terenie sklepu.

Natomiast Żabka turystów wypoczywających nad polskim morzem zaprasza do odwiedzin specjalnie przygotowanej strefy w miasteczku TVN na plaży, w ramach tegorocznej edycji Projektu Plaża. Projekt realizowany jest w pięciu miejscowościach nad Bałtykiem – odbyły się już wydarzenia w Dziwnowie i Kołobrzegu, w najbliższym czasie plażowa strefa Żabki zawita także do Władysławowa, Krynicy Morskiej i Gdańska. W trakcie wydarzenia dzieci i dorosłych czekają liczne atrakcje, konkursy z nagrodami oraz degustacja płynnych przekąsek Foodini. Warto też zajrzeć do Strefy Letniego Kina i Muzyki.

Coś dla ciała i... kieszeni

Rozrywka i zabawa, którą zapewniają sieci handlowe i marki na letnich eventach nie obejdzie się oczywiście bez dobrze zaopatrzonego sklepu. Konsument na konkretnym wydarzeniu czy festiwalu ma go zasięgu ręki, nie musi szukać punktu handlowego. Ale sieci detaliczne przyznają, że klient na takich letnich wydarzeniach ma też określone wymagania, więc oferta sklepów dostosowana jest do danego regionu kraju i wydarzenia kulturalnego.

– Podczas festiwali muzycznych i innych imprez plenerowych konsumenci oczekują przede wszystkim szybkiej obsługi, ale jednocześnie patrzą na jakość proponowanych produktów i atrakcyjność cenową – mówi Piotr Pszonka, dyrektor rozwoju handlu, Żabka Polska.

W mobilnej Żabce klienci mogą w czasie festiwali przekąsić hot doga lub panini czy zjeść kanapki Tomcio Paluch. Mają do wyboru napoje marek własnych – lemoniady i soki Wycisk oraz płynne przekąski Foodini. Mogą się także napić się świeżo mielonej kawy z ekspresu.

Z kolei na tegorocznej edycji Pol’and’Rock Festivalu wypoczywający shopperzy mogli korzystać z dobrodziejstw Rockowej Wyspy Lidla, czyli polowego sklepu. Asortyment był bardzo zbliżony do oferty w innych stacjonarnych punktach, choć z drobnymi adaptacjami. Uczestnicy festiwalu cenili świeże owoce i warzywa, przekąski, nabiał i wędliny marek własnych sieci czy świeże pieczywo, soki Solevita oraz lody Gelatelli, Bon Gelati i Ballino i wodę. Nie mogło też zabraknąć typowo festiwalowych artykułów niespożywczych: śpiworów, ręczników, koszulek, namiotów, koców. Dzięki temu festiwalowicze nie musieli martwić się o przeładowane bagaże. Korzystali też ze specjalnych kuponów rabatowych w aplikacji „Lidl Plus” i cen jak w każdym stacjonarnym punkcie handlowym.