Zmiany w zarządzie Sephora na rynek Polski i Czech

Od sierpnia do zarządu Sephora na rynku polskim i czeskim dołączyło trzech nowych dyrektorów - Paweł Netiacha na stanowisku dyrektora sprzedaży, Łukasz Makolądra, który objął stanowisko dyrektora finansowego oraz Marta Ogórkiewicz na stanowisku dyrektora sprzedaży e-commerce.

Paweł Netiacha jest absolwentem poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego. Ma bogate doświadczenie zdobywane głównie w firmach retailowych takich, jak Tchibo, Decathlon, w którym przeszedł całą ścieżkę rozwoju od stanowiska kierownika działu do dyrektora retail. Ostatnie 6 lat pracował w Firmie Yves Rocher jako retail director oraz country business director.

Jak ustaliliśmy, powstanie stanowiska dyrektora sprzedaży Sephora na rynek Polski i Czech podyktowane jest potrzebą wzmocnienia struktury zarządzania i synergii procesów na obu rynkach, a także zaangażowania zespołów. Na nowo utworzonym stanowisku Paweł Netiacha będzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w Polsce i Czechach oraz za wsparcie wszystkich managerów regionalnych na obu rynkach.

Łukasz Makolądra jest absolwentem programu Master in Management na ESCP EUROPE oraz magistrem ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Ścieżkę kariery rozpoczął w bankowości inwestycyjnej w dziale fuzji i przejęć. Następnie zdobywał doświadczenie w P&G w obszarach optymalizacji łańcucha dostaw, planowania finansowego oraz commercial finance. Ostatnie 3 lata pełnił funkcję dyrektora finansowego i członka zarządu
w Vision Express w Polsce i Bułgarii. Wcześniej kierował finansami GrandVision w Chinach.

Teraz na stanowisku dyrektora finansowego Sephora będzie zarządzał całym zespołem finansowym w Polsce oraz w Czechach. Zastąpił na tym stanowisku Pawła Napiórkowskiego, który postanowił kontynuować swoją karierę zawodową w nowym obszarze.

Z kolei Marta Ogórkiewicz jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego. Z branżą e-commerce związana od prawie 15 lat. Zarządzała marką Allegro w Polsce, ale i w regionach takich jak: Estonia, Rosja, Ukraina, Czechy i Węgry, jednocześnie prowadząc projekty związane z generowaniem sprzedaży i zwiększaniem aktywności użytkowników w aplikacji. Była odpowiedzialna również za publikację digital Newsweeka w Polsce (www, aplikacje mobilne, paid content, performance marketing). Rozwijała projekty digitalowe z wielu obszarów m.in. chatboty, gaming, e-commerce.

Od 1 września oficjalnie obejmie stanowisko dyrektora sprzedaży e-commerce Sephora, na którym odpowiadać będzie za rozwój w kierunku strategii omnichannel, kierując pracą zespołów e-commerce w Polsce oraz w Czechach. Ogórkiewicz dołączyła już w sierpniu do zespołu Sephora i poznaje organizację pod okiem Jakuba Gierszyńskiego, którego zastąpi na tym stanowisku. Jak się dowiedzieliśmy, Jakub Gierszyński wkrótce dołącza do zarządu innej firmy, gdzie rozwijać będzie się w nowej dla siebie branży.

Katarzyna Pierzchała 5366 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.