Autonomiczna Żabka Nano w Aeroparku

W trakcie wakacji w warszawskim Aeropark Business Centre została otwarta autonomiczna Żabka Nano.

W sklepie Żabka Nano pracownicy i goście Aeropark Business Centre mają możliwość zrobienia w pełni samoobsługowych zakupów. Innowacyjny koncept jest oparty na najnowszych technologiach, takich jak zaawansowane modele przetwarzania obrazu przy wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji do obsługi klienta oraz inteligentne rozwiązania w zakresie zarządzania energią, bezpieczeństwa i dostępności sklepu. Sklep jest w pełni zintegrowany z aplikacją Żappka, a w środku nie ma kas ani obsługi. Do zrobienia zakupów wystarczy smartfon.

Przed wejściem do Żabka Nano aplikacja generuje jednorazowy, przypisany do danego punktu kod QR. Po zeskanowaniu kodu drzwi otwierają się automatycznie. Zakupy zajmują tylko chwilę – wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i z nimi wyjść, a pieniądze za zakupy zostają pobrane z konta podpiętego do aplikacji. Co ważne, dzięki zastosowanym innowacjom oraz brakowi obsługi, sklep jest czynny całą dobę.

– Cieszymy się, że nasz nowy, autonomiczny koncept nabiera rozpędu, a kolejne firmy, takie jak GTC, decydują się wzbogacić swoje biurowce o placówki Żabka Nano. To format łączący świat online z offline, pozwalający zrobić wygodne zakupy bez stania w kolejce – mówi Paweł Grabowski, dyrektor rozwiązań bezobsługowych Żabka Future.

Ma nadzieję, że w efekcie owocnej współpracy kolejne innowacyjne Żabki Nano pojawią się w biurach GTC w całej Polsce.

Przy zawieraniu umowy, GTC, właściciela Aeropark Business Centre, reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield. Umowa podpisana z Żabką jest strategicznym ruchem GTC w kierunku rozwoju cyfryzacji i innowacyjnych rozwiązań dla najemców. Od grudnia 2021 r. najemcy Aeroparku mogą również korzystać z aplikacji do zarządzania biurem – „Welcome GTC”, która pomaga w budowaniu lokalnej społeczności. Dzięki niej pracownicy mogą rezerwować sale konferencyjne, zamawiać posiłki z lokalnych restauracji czy skorzystać z oferty handlowej w okolicy budynku. W planach dewelopera jest dalsze testowanie cyfrowych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i komfort najemców.

– Widzimy wśród naszych najemców rosnące zapotrzebowanie na wygodne i bezpieczne zakupy. Jednocześnie myślimy długofalowo o rozwoju oferty usługowej naszych biur, dlatego koncentrujemy się na zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach, które dostarczają nowych doświadczeń i ułatwiają codzienne życie – tłumaczy Marcin Dondalski, leasing manager, GTC. - Jesteśmy przekonani, że bezobsługowa Żabka Nano zaspokoi codzienne spożywcze potrzeby najemców. Zakupy w sklepie obsługiwanym za pomocą aplikacji stają się bardziej ekscytujące. Czynny całą dobę sklep bez kolejek do kasy idealnie wpasowuje się w ofertę usługową Aeroparku – podkreśla.

Aeropark Business Center to kompleks trzech biurowców klasy A – Corius, Nothus, Zephirus – zlokalizowany zaledwie trzy minuty od Lotniska Chopina w Warszawie.

Aktualnie działa już ponad 50 Żabek Nano, czyli innowacyjnych placówek wspieranych przez sztuczną inteligencję, co czyni Grupę Żabka największą w Europie siecią sklepów autonomicznych.

 

Katarzyna Pierzchała 5366 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.