Siła stacjonarnych zakupów - Posnania ma wzrost wyników

Jeszcze niedawno przewidywano znaczące zmiany w branży handlowej. Wszystko za sprawą rosnącej w czasie pandemii popularności zakupów online. Wyniki największego centrum handlowego w Wielkopolsce zaprzeczają tym przewidywaniom.

Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Jak w nowej normalności funkcjonują centra handlowe? Ekonomiści przewidywali, że branża handlowa będzie dynamicznie przenosić się do przestrzeni online. Jednak najnowsze badania Polskiej Rady Centrów Handlowych mówią, że jest inaczej. Klienci wracają do galerii, a obroty tych obiektów są wyższe niż przed epidemią COVID-19. Okazuje się, że stacjonarne zakupy znów cieszą się wielką popularnością.

Tendencję tę można zaobserwować w Posnanii, która w drugim kwartale br. odnotowała wzrost odwiedzalności oraz zwiększenie obrotów w porównaniu do analogicznego okresu poprzedzającego pandemię 2019 roku.

– Wnikliwie obserwujemy zachowania klientów Posnanii. Cieszymy się, że ich liczba ciągle rośnie. W kwietniu odwiedziło nas o 6% więcej, a w maju o 7% więcej osób niż w analogicznym okresie 2019 roku mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. - Obroty również wzrosły o 7%. Statystyki są lepsze niż przed pandemią, a współpracujący z Posnanią najemcy realizują często jedne z najlepszych wyników sprzedażowych w Polsce. Widzimy, że konsumenci niezmiennie cenią możliwość obejrzenia, dotknięcia i przymierzenia produktów w sklepie. Dzięki temu mogą zrobić bardziej przemyślane zakupy niż w Internecie – uważa.

To wszystko oznacza, że klienci Posnanii wydają więcej niż przed pandemią. Jeden konsument zostawia w galerii kwotę średnio o 17% większą niż 3 lata temu. Według dyrektora Ćwieka przyczyniają się do tego m.in. nowi najemcy centrum handlowego. Puste lokale to zaledwie 2% powierzchni centrum.

Nowe otwarcia przyciągają klientów. Tłumy fanów pojawiły się na otwarciu pierwszego w Poznaniu i czwartego w Polsce sklepu LEGO Store. Funkcjonuje on zgodnie z koncepcją „retailtainment”, czyli łączenia zakupów z zabawą. Na klientów czeka nie tylko szeroka gama premierowych produktów, ale również wyjątkowe budowle z klocków. W sklepie zobaczyć można choćby słynne poznańskie koziołki.

Również miłośnicy sportowej elegancji zyskali dwa nowe miejsca na planie Posnanii. Pierwsze z nich to salon Gant – marki, która łączy amerykański, akademicki styl z europejską klasą. Oferuje casualową odzież dla kobiet i mężczyzn. Drugie miejsce to salon Lacoste. Klienci znajdą tu modę męską odpowiednią zarówno na sportowe, jak i codzienne okazje.

Posnania wychodzi również naprzeciw również tym osobom, które chcą robić zakupy świadomie, w zgodzie z naturą. Wszystko za sprawą salonu Save the planet. To nie tylko sklep z ekologicznymi kosmetykami, środkami czystości, odzieżą, ale również bar serwujący wyjątkowe potrawy, a także przestrzeń artystyczna i edukacyjna. W Posnanii niedawno otworzył się również salon Save the planet Home & Decor z meblami i stylowymi dodatkami do wnętrz.

Wielu zainteresowanych przyciąga EKO Przedsionek – miejsce, w którym klienci mogą skorzystać z recyclomatów – butelkomatu i maszyny na elektroodpady, a w zamian za oddane butelki PET zyskać punkty i wymieniać je na upominki. Przestrzeń służy również edukacji ekologicznej najmłodszych.

Niedawno do sklepów wspierających ekologię dołączył otwarty w czerwcu Butik Cyrkularny, który jest wspólną inicjatywą Posnanii oraz fundacji Ubrania do oddania. Asortyment butiku składa się z odzieży i akcesoriów z drugiej ręki, które przekazane wcześniej fundacji przez ich pierwotnych właścicieli, wsparły organizacje dobroczynne.

 

Katarzyna Pierzchała 5266 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.