Siła stacjonarnych zakupów - Posnania ma wzrost wyników
Jeszcze niedawno przewidywano znaczące zmiany w branży handlowej. Wszystko za sprawą rosnącej w czasie pandemii popularności zakupów online. Wyniki największego centrum handlowego w Wielkopolsce zaprzeczają tym przewidywaniom.
Tendencję tę można zaobserwować w Posnanii, która w drugim kwartale br. odnotowała wzrost odwiedzalności oraz zwiększenie obrotów w porównaniu do analogicznego okresu poprzedzającego pandemię 2019 roku.
– Wnikliwie obserwujemy zachowania klientów Posnanii. Cieszymy się, że ich liczba ciągle rośnie. W kwietniu odwiedziło nas o 6% więcej, a w maju o 7% więcej osób niż w analogicznym okresie 2019 roku mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. - Obroty również wzrosły o 7%. Statystyki są lepsze niż przed pandemią, a współpracujący z Posnanią najemcy realizują często jedne z najlepszych wyników sprzedażowych w Polsce. Widzimy, że konsumenci niezmiennie cenią możliwość obejrzenia, dotknięcia i przymierzenia produktów w sklepie. Dzięki temu mogą zrobić bardziej przemyślane zakupy niż w Internecie – uważa.
To wszystko oznacza, że klienci Posnanii wydają więcej niż przed pandemią. Jeden konsument zostawia w galerii kwotę średnio o 17% większą niż 3 lata temu. Według dyrektora Ćwieka przyczyniają się do tego m.in. nowi najemcy centrum handlowego. Puste lokale to zaledwie 2% powierzchni centrum.
Nowe otwarcia przyciągają klientów. Tłumy fanów pojawiły się na otwarciu pierwszego w Poznaniu i czwartego w Polsce sklepu LEGO Store. Funkcjonuje on zgodnie z koncepcją „retailtainment”, czyli łączenia zakupów z zabawą. Na klientów czeka nie tylko szeroka gama premierowych produktów, ale również wyjątkowe budowle z klocków. W sklepie zobaczyć można choćby słynne poznańskie koziołki.
Również miłośnicy sportowej elegancji zyskali dwa nowe miejsca na planie Posnanii. Pierwsze z nich to salon Gant – marki, która łączy amerykański, akademicki styl z europejską klasą. Oferuje casualową odzież dla kobiet i mężczyzn. Drugie miejsce to salon Lacoste. Klienci znajdą tu modę męską odpowiednią zarówno na sportowe, jak i codzienne okazje.
Posnania wychodzi również naprzeciw również tym osobom, które chcą robić zakupy świadomie, w zgodzie z naturą. Wszystko za sprawą salonu Save the planet. To nie tylko sklep z ekologicznymi kosmetykami, środkami czystości, odzieżą, ale również bar serwujący wyjątkowe potrawy, a także przestrzeń artystyczna i edukacyjna. W Posnanii niedawno otworzył się również salon Save the planet Home & Decor z meblami i stylowymi dodatkami do wnętrz.
Wielu zainteresowanych przyciąga EKO Przedsionek – miejsce, w którym klienci mogą skorzystać z recyclomatów – butelkomatu i maszyny na elektroodpady, a w zamian za oddane butelki PET zyskać punkty i wymieniać je na upominki. Przestrzeń służy również edukacji ekologicznej najmłodszych.
Niedawno do sklepów wspierających ekologię dołączył otwarty w czerwcu Butik Cyrkularny, który jest wspólną inicjatywą Posnanii oraz fundacji Ubrania do oddania. Asortyment butiku składa się z odzieży i akcesoriów z drugiej ręki, które przekazane wcześniej fundacji przez ich pierwotnych właścicieli, wsparły organizacje dobroczynne.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.