EmpikPlace z historycznym tempem wzrostu

Jednym z liderów marketplace'ów w segmencie e-commerce w Polsce jest EmpikPlace, który w ostatnich miesiącach zanotował historyczne tempo wzrostu sięgające 100% rdr., przekraczając blisko 5 mln zamówień zrealizowanych przez sprzedawców zewnętrznych.

Dominującym modelem biznesowym w segmencie e-commerce stały się marketplace’y, odpowiadające już za ponad 60% globalnego rynku sprzedaży internetowej. Dają one sklepom online możliwości rozwoju, dlatego sprzedawcy coraz częściej dywersyfikują platformy sprzedażowe, na których są obecni ze swoją ofertą. Empik okazał się liderem w tej dziedzinie, przekraczając pułap 5 mln ofert i blisko 5 mln zamówień zrealizowanych przez sprzedawców zewnętrznych.

Empik wyraźnie umocnił swoją pozycję w czołówce e-commerce w Polsce. Platforma Empik.com prowadząca zarówno sprzedaż własną, jak i od 2017 r. w modelu marketplace, nie opuszcza zestawienia TOP5 sklepów online. Miesięcznie notuje średnio ponad 32 mln odwiedzin. Aplikacja mobilna Empiku osiąga mocne, 3-cyfrowe wzrosty rdr. i według użytkowników jest najlepszą polską aplikacją zakupową. Odpowiada ona już za 4 na 10 zamówień, przez co wiedzie prym w środowisku online Grupy. Łącznie oba kanały – deskop i mobile – osiągają zasięg na poziomie blisko 30% polskich internautów.

EmpikPlace nie zwalnia tempa

Swoje sklepy na EmpikPlace prowadzi ponad 3,5 tys. zaufanych sprzedawców – w 2022 r. do platformy dołączyło ich o 52% więcej niż w roku ubiegłym (VI 2022 vs. VI 2021). Łącznie zrealizowali oni już blisko 5 mln zamówień. Skokowo rośnie również sprzedaż – w ostatnich miesiącach nawet o 100% rdr. Udział platformy marketplace w całości obrotów online Empiku wynosi już 25%.

20 kategorii i ponad 300 podkategorii produktowych
EmpikPlace to już ponad 5 mln ofert od sprzedawców zewnętrznych (+56% rdr.) – miesięcznie przybywa ich nawet 200 tysięcy w 20 kategoriach. To m.in. Dom i Ogród, Zdrowie i Uroda, Sport, Elektronika i Zabawki, a także AGD, Dziecko i Mama, Motoryzacja czy Delikatesy.

Najszybciej rozwija się Elektronika, która w czerwcu zanotowała ponad 2-krotny wzrost sprzedaży rdr. Poza tym, mocne, trzycyfrowe dynamiki osiągnęły kategorie: Zdrowie i Uroda (+110%) oraz Dom i Ogród (+100%). Natomiast o ponad 60% rdr urosła sprzedaż w kategoriach Sport i Zabawki.

Miejsce na rozwój biznesu

Marketplace’y demokratyzują rynek e-commerce, zapewniając sprzedawcom możliwości rozwoju i dotarcie do jak najszerszej grupy klientów. Sklepy internetowe coraz częściej dywersyfikują kanały sprzedaży, oferując swoje produkty na kilku różnych platformach jednocześnie.

– Z naszą ofertą docieramy średnio do co czwartego polskiego internauty. To ogromny potencjał dla sprzedawców online, zarówno dużych marek, jak i małych i średnich przedsiębiorstw, które chciałyby poszerzać grono swoich odbiorców. W EmpikPlace mogą to osiągnąć bez konieczności budowania swojego brandu i zaufania czy inwestowania w pozyskanie trafficu. Co więcej, brak stałych i dodatkowych opłat sprawia, że współpraca z Empikiem jest przejrzysta, a co jeszcze istotniejsze dla sprzedawcy, po prostu korzystna finansowo. Wystarczy silna i atrakcyjna oferta oraz wysoki poziom obsługi klienta. My zajmiemy się resztą, oferując indywidualne podejście, aktywnie działając w obszarze marketingu i aktywacji komercyjnej, ale też inwestując w narzędzia i technologie wspierające na co dzień naszych Sprzedawców – mówi Mirek Drab, dDyrektor EmpikPlace.

EmpikPlace gwarantuje klarowny model współpracy oparty na stawkach prowizyjnych. Prowadzenie sklepu nie wiąże się z żadną opłatą aktywacyjną, opłatami stałymi czy innymi ukrytymi kosztami, co sprawia, że warunki sprzedaży na platformie są jednymi z najkorzystniejszych w porównaniu do innych wiodących marketplace’ów. Sprzedawcy mogą również liczyć na wsparcie zespołu opiekunów, a dzięki integracji ze wszystkimi topowymi platformami, takimi jak IdoSell, Shoper, WooCommerce, Presta czy BaseLinker, rozpoczęcie sprzedaży jest szybkie i proste. Poziom zadowolenia z obsługi i wsparcia technicznego przekracza 90%.

Wśród kluczowych korzyści dla Sprzedawców można również wymienić udział w Empik Premium i Empik Premium Free, które skupiają już 7,7 mln najbardziej lojalnych i aktywnych klientów. W ramach takiej współpracy, Empik subsydiuje koszty dostawy zamówień (m.in. kurierem i do tysięcy punktów odbioru), a produkty oznaczone jako Premium są bardziej widoczne, przez co znacznie chętniej wybierane przez klientów. Wpływa to realnie na wzrost sprzedaży.

Atrakcyjność rozwiązań oferowanych przez Empik potwierdzają wieloletni Sprzedawcy: – Ponad 80% sprzedaży w naszej firmie odbywa się w kanale online. Dzięki zaufanym i silnym partnerom takim jak EmpikPlace oferującym przejrzyste, komfortowe warunki współpracy, jesteśmy w stanie z sukcesem realizować naszą pasję, nieustannie rozwijać się biznesowo i spełniać marzenia naszych Klientów. Potwierdzają to osiągane rezultaty i zadowolenie kupujących – mówi Jacek Ziółkowski, wiceprezes zarządu KupKlocki.pl.