Wyjątkowy Prezent wprowadza bezobsługowe voucheromaty
Pierwszy w Polsce i drugi w Europie automat samoobsługowy do zakupu voucherów na prezenty w formie przeżyć został uruchomiony w Galerii Północnej w Warszawie. Do końca roku ma ich być kilkanaście.
Rozwój sklepu online i własnej sieci sklepów stacjonarnych (w lipcu otwarto jubileuszowy, 60. już sklep) nie sprawił, że Wyjątkowy Prezent zapomniał o innowacjach. Przeciwnie. Właśnie wprowadził w Polsce nowoczesne rozwiązanie sprzedażowe - w warszawskiej Galerii Północnej stanął pierwszy w Polsce automat samoobsługowy, sprzedający vouchery na przeżycia.
Mieści się on na poziomie 0, pomiędzy sklepami Inglot oraz Guess. Jego największą zaletą jest łatwa dostępność i brak przywiązania do godzin pracy sklepu - jeśli tylko galeria jest otwarta, to można dokonać ekspresowego zakupu prezentu - także w niedzielę.
- W naszych sklepach stacjonarnych klient ma możliwość porozmawiania z doradcą, który pomoże w doborze idealnego prezentu. Natomiast nasze voucheromaty są rozwiązaniem, dzięki któremu każda osoba może samodzielnie dokonać zakupu prezentu, mając do wyboru całą ofertę ponad 8000 prezentów – wyjaśnia Bartosz Florczak, koordynator regionalny sieci własnej sprzedaży Wyjątkowego Prezentu, odpowiedzialny m.in. za rozwój sieci automatów samoobsługowych. - Obecnie na rynku prezentów w formie przeżyć nie ma takiego rozwiązania, więc nasz voucheromat jest pierwszym miejscem, w którym klient może samodzielnie dokonać zakupu vouchera – podkreśla.
Voucheromat to innowacyjny automat, który w sposób intuicyjny przeprowadza klienta przez cały proces zakupowy - od inteligentnego dopasowania prezentu do potrzeb, okazji i zainteresowań osoby obdarowywanej, aż do natychmiastowego zakupu. Jest to proste i inteligentne urządzenie, które pozwala w łatwy sposób zakupić prezent z całej dostępnej oferty, która obecnie liczy ponad 8000 propozycji. Wszystkie przeżycia są dostępne od ręki, a klient dodatkowo otrzymuje atrakcyjne pudełko prezentowe całkowicie za darmo.
- W sensie biznesowym voucheromat pozwala na dużą mobilność sprzedaży, a także stosunkowo proste pojawianie się w nowych lokalizacjach. Zależy nam, aby realizacja marzeń była prosta i łatwo dostępna, dlatego nasze automaty to ukłon w stronę dostępności naszych przeżyć dla klientów w nowych lokalizacjach, w których planujemy się pojawiać w najbliższej przyszłości - mówi Bartosz Florczak. - W ten sposób chcemy rozwinąć sieć sprzedaży na mniej zurbanizowane lokalizacje – dodaje.
Obecna strategia rozwoju samoobsługowej sprzedaży Wyjątkowego Prezentu, zakłada ekspansję na małe lokalizacje, w których otwarcie sklepu czy stoiska mogłoby być utrudnione. Jednocześnie voucheromaty mają umacniać pozycję sklepu w dużych aglomeracjach czy konurbacjach i pojawiać się w małych centrach handlowych. Firma planuje zamknąć 2022 r. z siecią kilkunastu, które rozmieszczone będą w całej Polsce.
Pierwszy voucheromat pojawił się w fińskim oddziale firmy, gdzie obecnie znajdują się dwa takie urządzenia, a trzecia maszyna jest już w drodze.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.