Beiersdorf z silnym wzrostem

Pomimo trudnego otoczenia rynkowego sprzedaż koncernu w pierwszej połowie roku obrotowego 2022 wyniosła 4,5 mld euro co oznacza o 10,5% rdr. w ujęciu organicznym.

Jeżeli chodzi o marżę EBIT to po wyłączeniu czynników szczególnych wyniosła ona 15,9%. Pozytywny wpływ na nią ze znacznego wzrostu sprzedaży we wszystkich regionach został częściowo skompensowany wyższymi kosztami surowców i transportu. Grupa potwierdza także swoje ambitne cele na cały rok. Zgodnie z ostatnimi ustaleniami Beiersdorf spodziewa się wzrostu sprzedaży, a skonsolidowana marża EBIT z działalności operacyjnej utrzyma się na poziomie z poprzedniego roku.

- Do tej pory rok 2022 był dla nas udany. W coraz bardziej wymagającym środowisku Beiersdorf utrzymał silną dynamikę wzrostu od początku roku i odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Udało nam się również znacząco poprawić naszą rentowność. W drugiej połowie 2022 r. spodziewamy się dodatkowych przeciwności związanych z napięciami gospodarczymi i politycznymi i potwierdzamy nasze całoroczne prognozy - powiedział Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf AG.

W omawianym okresie segment działalności konsumenckiej osiągnął sprzedaż w wysokości 3,6 mld euro i organiczny wzrost rdr. o 11,7%. Z kolei efekty kursowe i dodatkowa sprzedaż wynikająca z niedawnego przejęcia Chantecaille spowodowały nominalny wzrost sprzedaży do 17,3%. Marża EBIT segmentu działalności konsumenckiej po wyłączeniu czynników szczególnych wyniosła 15,1%. Do pozytywnych wyników przyczyniły się wszystkie regiony. Znaczący wzrost osiągnięto zwłaszcza w obu Amerykach, gdzie wysoki poziom odnotowany w poprzednich kwartałach był utrzymany.

Sprzedaż w Nivea wzrosła o 11,2% w ujęciu organicznym w pierwszych sześciu miesiącach roku. Podstawowa marka koncernu osiągnęła doskonałe wyniki na całym świecie i w całym portfolio produktów zarówno w pierwszym, jak i drugim kwartale. Szczególnie imponujące wyniki osiągnęła kategoria produktów do pielęgnacji skóry. Jeżeli chodzi o higienę osobistą to była ona napędzana przede wszystkim przez dezodoranty i żele pod prysznic. Wzrost w biznesie internetowym po raz kolejny przewyższył wzrost w handlu stacjonarnym.

Także marki dermatologiczne Eucerin i Aquaphor kontynuowały swój sukces, osiągając silny organiczny wzrost sprzedaży wynoszący 26,6% w prawie wszystkich regionach. Marki te odnotowały silny wzrost udziału w rynku i wzrost sprzedaży, szczególnie na kluczowych rynkach, takich jak: Stany Zjednoczone i Niemcy, ale także na rynkach wschodzących, takich jak Ameryka Łacińska. Produkty wykorzystujące tiamidol, opatentowany składnik aktywny przeciwko dwóm przebarwieniom, pozostały głównym motorem wzrostu. Marki dermatologiczne  odnotowują również dalszy silny wzrost w biznesie internetowym i pozostają brandami o największym udziale internetowym w portfolio.

Natomiast La Prairie odnotowała organiczny wzrost sprzedaży o 1,8% w omawianym okresie. W drugim kwartale ta luksusowa marka została początkowo dotknięta ograniczeniami COVID i blokadą na swoim głównym rynku w Chinach. Jednak La Prairie odrobiła straty, gdy ograniczenia zaczęły się zmniejszać i już od czerwca osiągała bardzo dobre stopy wzrostu. W Ameryce Północnej La Prairie odnotowała pomyślne wyniki z silnym, dwucyfrowym tempem wzrostu.

Opieka zdrowotna odnotowała organiczny wzrost sprzedaży o 14,9% w porównaniu z poprzednim rokiem, co jeszcze bardziej wzmocniło jej silną pozycję rynkową.

Z kolei biznes tesa osiągnął organiczny wzrost sprzedaży o 5,4% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy dzięki mocnemu okresowi poprzedniego roku. Marża EBIT po wyłączeniu czynników szczególnych wyniosła 19,1%. Pomimo blokad w Chinach i ciągłych zakłóceń w globalnych łańcuchach dostaw, tesa odnotowała wzrost sprzedaży w obu dywizjach. Biznes w Chinach bardzo szybko odbudował się po kwietniowych blokadach, a do czerwca ponownie rósł w szybkim tempie. Przemysł, a zwłaszcza branża elektroniczna w Azji, po raz kolejny wniosła znaczący wkład do wzrostu. Handel przemysłowy i aplikacje dla przemysłu poligraficznego również przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w dziale Industry. Natomiast dział Consumer zwiększył sprzedaż zarówno w Europie, jak i Ameryce Łacińskiej.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.