Pyszne.pl wprowadza opakowania z algami morskimi

Serwis do zamawiania jedzenia online wprowadza do swojego sklepu partnerskiego opakowania z wyściółką z wodorostów. Restauracje współpracujące z Pyszne.pl zaoferują swoim klientom pudełka bez syntetycznych dodatków, które są odporne na tłuszcz i biodegradowalne.

Wyniki raportu Deloitte „Climate Sentiment Index” wskazują, że 58% Polaków wybiera produkty marek, które podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Coraz wyższa świadomość polskich konsumentów idzie w parze z działaniami firm i wprowadzaniem przez nie rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Pyszne.pl poinformowało właśnie o wprowadzeniu do swojego sklepu partnerskiego nowych, ekologicznych opakowań.

W 2019 roku Pyszne.pl wycofało większość plastikowych produktów i opakowań jednorazowych z oferty sklepu partnerskiego, w którym dostępne są ich zrównoważone alternatywy. Kolejnym krokiem jest rozszerzenie oferty o opakowania opracowane wspólnie ze start-upem Notpla. Dzięki temu partnerzy restauracyjni Pyszne.pl mogą zaopatrzyć się w ekologiczne pudełka pokryte materiałem pozyskanym z alg morskich.

– Jako lider branży delivery w Polsce chcemy wspierać restauratorów we wdrażaniu przyjaznych środowisku rozwiązań. Dostrzegamy, że stosowanie zrównoważonych opakowań jest coraz ważniejsze dla konsumentów. Opakowania, które stworzyliśmy we współpracy ze start-upem Notpla, to przykład wdrożenia innowacji przyczyniającej się do redukcji użycia plastiku – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Algi morskie zamiast plastiku

Na czym polega innowacyjność nowych opakowań? Typowe kartonowe pudełka na żywność zwykle zawierają syntetyczne dodatki lub plastikową powłokę, które czynią je odpornymi na tłuszcz, co znacznie utrudnia ich rozkład albo uniemożliwia recykling. Pudełko wprowadzane na rynek przez Pyszne.pl zaopatrzono w naturalną, wegańską i odporną na tłuszcz powłokę wykonaną z wodorostów – to sprawia, że restauracje mogą używać go do takich potraw jak kebaby, makarony, ryż czy sałatki.

– Po udanych testach, w 2021 roku wprowadziliśmy do sprzedaży opakowania Notpla za pośrednictwem naszych sklepów partnerskich w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech i Austrii. Użyliśmy ich także do dostarczania jedzenia podczas ostatnich finałów Ligi Europejskiej UEFA i EURO 2022 kobiet. Wierzymy, że to rozwiązanie zostanie dobrze przyjęte także w Polsce – dodaje Arkadiusz Krupicz.

Pudełka Notpla ulegają naturalnej biodegradacji w warunkach domowych w ciągu zaledwie kilku tygodni, dzięki czemu można je wyrzucić nawet do przydomowego kompostownika. Opakowania mają jasnobrązowy kolor i są wykonane z miazgi tekturowej bez syntetycznych domieszek. Obecnie są dostępne w dwóch rozmiarach – 700 i 1300 ml.

Sklep partnerski Pyszne.pl oferuje zrównoważone i nadające się do recyklingu alternatywy dla konwencjonalnych opakowań, które muszą spełniać wyśrubowane normy dotyczące wpływu na środowisko. Wszystkie opakowania własne Pyszne.pl wykonane są z papieru nadającego się do recyklingu.

Marka Pyszne.pl należy do Just Eat Takeaway.com (LSE: JET, AMS: TKWY, NASDAQ: GRUB) - serwisu do zamawiania jedzenia online na świecie poza Chinami. Mająca siedzibę w Amsterdamie firma koncentruje się na łączeniu konsumentów i restauracji za pośrednictwem swoich platform. Współpracując z ponad 634 tys. restauracji, Just Eat Takeaway.com oferuje szeroki wybór jedzenia. Spółka współpracuje głównie z restauracjami świadczącymi dowóz we własnym zakresie. Oprócz tego Just Eat Takeaway.com oferuje własną usługę dowozu dla restauracji, które nie realizują go we własnym zakresie. Firma powstała z połączenia Just Eat i Takeaway.com szybko wzrosła i stała się wiodącym serwisem do zamawiania jedzenia online działającym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Kanadzie, Australii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Danii, Francji, Irlandii, Izraelu, Włoszech, Luksemburgu, Nowej Zelandii, Norwegii, Polsce, Słowacji, Hiszpanii i Szwajcarii oraz poprzez partnerstwa w Kolumbii i Brazylii.