Glovo rozpoczyna program "Zamawiając-Pomagasz"

W jego ramach organizacje pozarządowe, które jednocześnie prowadzą restaurację lub sklep, mogą sprzedawać na platformie z 0% prowizją.

Glovo chcąc wspierać osoby potrzebujące, a także przedsiębiorczość społeczną i wyjątkowe miejsca, rozpoczęło program "Zamawiając-Pomagasz".

Dzięki niemu do listy ponad 10 000 partnerów aktywnie korzystających z aplikacji mogą dołączyć NGO, które prowadzą własne restauracje lub sklepy, a dochód z działalności przeznaczany jest na realizację ich celów statutowych.

Aktualnie w Polsce działa ok. 143 000 organizacji pozarządowych, zatem potencjał do współpracy między NGO a Glovo jest ogromny.

- Wierzymy, że organizacje pozarządowe, które dedykują swoją działalność osobom potrzebującym, najlepiej wiedzą, jak efektywnie przeznaczyć środki finansowe, aby wsparcie było skuteczne i przyczyniało się do poprawy jakości życia. Dlatego też umożliwiamy restauracjom i sklepom prowadzonym przez fundacje i organizacje pożytku publicznego obecność w naszej aplikacji bez jakiejkolwiek prowizji. Tym sposobem chcemy umożliwić im dostęp do naszych klientów online i dodatkową promocję, która podniesie ich sprzedaż. Rezygnujemy tutaj z opłat, aby wesprzeć tych, którzy pomagają najbardziej potrzebującym - podkreśla Małgorzata Żurowska, impact & sustainability specialist w Glovo w Polsce.

Do programu mogą zgłosić się organizacje pozarządowe, które jednocześnie prowadzą restaurację lub sklep. W jego ramach otrzymają możliwość sprzedaży na Glovo przy 0% prowizji. Wszyscy zainteresowani mogą zgłosić się drogą mailową na adres impactpl@glovoapp.com. Partnerzy współpracujący z Glovo w ramach programu są oznaczeni w aplikacji banerem z napisem "Zamawiając-Pomagasz".

Z programu korzysta już m.in. Kuchnia Czerwony Rower w Warszawie. To przedsiębiorstwo społeczne, które oferuje domowe posiłki, dania wegetariańskie oraz potrawy wybranych kuchni świata. Zatrudnia, szkoli i inspiruje osoby doświadczone wykluczeniem społecznym oraz w trudnej sytuacji życiowej. Dochód z działalności Kuchni Czerwony Rower przekazywany jest na cele statutowe Stowarzyszenia Otwarte Drzwi, które od 26 lat wspiera osoby z niepełnosprawnościami, chorujące psychicznie, będące w kryzysie bezdomności, długotrwale bezrobotne oraz dzieci i młodzież ze środowisk dysfunkcyjnych. Kuchnia Czerwony Rower aktywnie działała także w czasie pandemii, kiedy realizowała kampanię #KuchniaDlaSeniora, obejmując wsparciem najbardziej potrzebujących seniorów z Pragi Północ. Za realizację kampanii otrzymała pierwsze miejsce w akcji #DobroNaWynos organizowanej przez Komisję Klubową w 2021 roku. Regularnie również wspiera posiłkami uchodźców z Ukrainy.

- Kuchnia Czerwony Rower to miejsce wyjątkowe. Jesteśmy jednak przekonani, że takich miejsc w Polsce, które oferują nie tylko pomoc dla potrzebujących, ale także pyszne jedzenie czy inne produkty, jest znacznie więcej. Chcemy im pomóc udostępniając naszą aplikację, infrastrukturę i ekosystem za darmo. Jednocześnie dostrzegamy, że wielu naszych użytkowników szuka możliwości wsparcia przedsiębiorstw społecznych i chętnie zamówi z lokalnej restauracji czy sklepu, który zarobione pieniądze przeznaczy na szczytny cel - dodaje Małgorzata Żurowska.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.