CCC i InPost dają drugie życie butom i odzieży

Grupa CCC jako wyłączny partner obuwniczy dołączyła do inicjatywy EKOzwroty, której pomysłodawcą i organizatorem jest InPost.

Dzięki usłudze EKOzwroty można bezpłatnie oddać nieprzydatne już obuwie i ubrania do Paczkomatu i przekazać partnerowi akcji - Fundacji Odzyskaj Środowisko.

Używane rzeczy zostaną poddane szczegółowej analizie pod kątem przydatności do użycia. Część z nich, po odpowiedniej dezynfekcji i drobnych naprawach trafi do organizacji charytatywnych, część zostanie ponownie wprowadzona do obiegu komercyjnego zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Z kolei te najbardziej zniszczone zostaną bezpiecznie zutylizowane lub przetworzone na półprodukty w celu ich powtórnego użycia.

Każdy kto włączy się do akcji EKOzwroty, oddając w niej buty, otrzyma SMS-em kod zniżkowy 10% na zakupy na ccc.eu. W tym celu wystarczy wejść na stronę www.inpost.pl/ekozwroty i wypełnić formularz. Na paczce, bez drukowania etykiet, wpisać jej numer. A na koniec nadać ją w dowolnym Paczkomacie InPost.

- Niezwykle ważne jest dla nas pokazywanie klientom, że nawet zużyte buty, a także ubrania można zagospodarować w inny, lepszy sposób. EKOzwroty to szansa dla przemysłu odzieżowego na minimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko. My chcemy tę szansę wykorzystać. Nasza współpraca z InPostem pozwala ograniczyć liczbę butów i ubrań trafiających na śmietniki, a do tego wprowadza do naszego codziennego życia bardzo potrzebne elementy ekonomii cyrkularnej, tak ważnej w dobie zmian klimatycznych - wyjaśnia Agnieszka Kępińska-Sadowska, dyrektor zarządzająca pionu komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju w Grupie CCC.

Natomiast Sebastian Anioł, dyrektor działu innowacji logistycznej InPost dodaje, że w trosce o otoczenie warto łączyć siły, dlatego cieszy się, że CCC dołącza do projektu EKOzwroty jako partner branży obuwniczej. - Razem możemy dotrzeć do jeszcze większej grupy konsumentów i zwiększyć ich ekologiczną świadomość. Wszyscy mamy wspólny cel – zadbać o naszą planetę - podkreśla.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.