Auchan przejmuje 235 supermarketów od Dia Group

Tym samym firma wzmacnia swoją obecność w Hiszpanii.

Alcampo, hiszpańska spółka zależna Auchan Retail, podpisała umowę z Dia Group na zakup 235 supermarketów w regionach Madrytu, Aragonii, Asturii, Kastylii i León, Galicji, Kantabrii, Nawarry i Kraju Basków oraz magazynu w Valladolid. Ta strategiczna akwizycja wzmacnia pozycję Auchan Retail w kluczowym dla firmy kraju i ma na celu zdobycie pozycji lidera na tym rynku.

- Dzięki temu przejęciu Auchan Retail znacząco wzmacnia swoją obecność w strategicznym dla marki kraju. Uzupełniamy naszą wieloformatową sieć, aby przyspieszyć nasz rozwój w Hiszpanii i stać się liderem w handlu detalicznym żywnością, ale przede wszystkim marką preferowaną przez Hiszpanów - powiedział Yves Claude, prezes i dyrektor generalny Auchan Retail.

Z kolei dla Alcampo przejęcie jest sposobem na przyspieszenie jej multiformatowego rozwoju. Jednocześnie silniejsza pozycja sieci w hiszpańskich regionach wzmocni jej relacje z lokalnymi producentami i zapewni im coraz łatwiejszy dostęp do klientów końcowych.

- Ta transakcja pozwoli nam rozszerzyć nasze zaangażowanie w dobre, zdrowe i lokalne produkty oraz udostępnić naszą ofertę produktów większej liczbie klientów. Lokalizacja tych placówek uzupełnia sieć sklepów firmowych i franczyzowych. Wraz z naszymi rozwiązaniami cyfrowymi pozwoli to Alcampo lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów w ich indywidualnych przestrzeniach życiowych - dodał Americo Ribeiro, dyrektor generalny Alcampo.

Przejęte sklepy staną się częścią Alcampo, wzmacniając tym samym sieć w lokalizacjach, w których jest już obecna. Umożliwi to nowym klientom dostęp do marek, produktów i usług Alcampo zarówno za pośrednictwem placówek stacjonarnych, jak i e-sklepu.

Transakcja podlega jeszcze zatwierdzeniu przez odpowiednie urzędy. Oczekuje się, że wszystkie formalności zostaną zakończone do lata 2023 r. Po zakończeniu transakcji Alcampo będzie liczyć 540 sklepów w ponad 100 miastach w całej Hiszpanii, zatrudniając ponad 23 000 pracowników.

Auchan Retail wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach obecna w 13 krajach. Obejmuje ponad 2000 punktów sprzedaży różnych formatów: hipermarkety, supermarkety, sklepy ogólnospożywcze, a także e-commerce i punkty sprzedaży typu click&collect w niektórych krajach. W Polsce Auchan Retail obecna jest od 1996 r. i na naszym rynku zarządza siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.

Zdjęcie: Shutterstock

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.