Hebe z silnym ożywieniem sprzedaży

W pierwszej połowie 2022 r. sprzedaż drogerii Hebe wyniosła 163 mln euro, o 31,8% więcej niż rok wcześniej.

Sieć drogerii
Hebe korzysta na zniesieniu wszelkich ograniczeń związanych z pandemią. Drogerie zwiększały sprzedaż zarówno w placówkach stacjonarnych, jak i w internecie - sprzedaż realizowana w sieci stanowi już 14,6% całości (wobec 14% w pierwszym półroczu 2021 r.).
 
Łącznie w pierwszej połowie 2022 r.  sprzedaż drogerii Hebe wyniosła 163 mln euro, o 31,8% więcej niż rok wcześniej. 
 
W samym drugim kwartale 2022 r. sprzedaż wzrosła o 40,4% (+36,9% w euro) przy LFL na poziomie 32,2%. Dobre wyniki sprawiły, że EBITDA wyniosła 10 mln euro wobec 5 mln euro w pierwszym półroczu roku poprzedniego.
 
Także marża wzrosła z 4,4% w pierwszym półroczu 2021 r. do 6,3% rok później.
 
W pierwszej połowie roku Hebe otworzyło 8 nowych drogerii (pięć przyłączeń netto). Tym samym sieć liczy obecnie 296 placówek (273 w pierwszym półroczu ub.r.).

Hebe planuje rozbudowę sklepów w Polsce - do końca 2022 r. ma ich powstać ok. 30. Jednocześnie chce się skoncentrować na rozwoju w internecie, która obejmie rozszerzenie działalności również na nowe rynki.

 

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.