Producent Cukru Królewskiego realizuje dostawy zgodnie z planem
Südzucker Polska w 100% realizuje zobowiązania zawarte w kontraktach, zarówno jeśli chodzi o ilość dostarczanego do kontrahentów cukru, jak i jego cenę, która pozostała niezmieniona w stosunku do tej, na jaką opiewały umowy zawarte jesienią ubiegłego roku.
- Dysponujemy tym, co wypracowaliśmy w poprzedniej kampanii cukrowniczej. Cukru nie jest mniej, niż przewidywano. Każdy z naszych odbiorców, i my również, zawsze bierzemy pod uwagę wzmożone zapotrzebowanie na cukier w okresie letnim, związane z przygotowywaniem przetworów. Tym razem jednak doszły inne czynniki zewnętrzne, przede wszystkim obawy przed podwyżkami, które spowodowały panikę i wzmożone zakupy niektórych produktów spożywczych na zapas. Każda taka sytuacja powoduje chwilowe rozchwianie rynku. Czym szybciej panika się uspokoi, tym szybciej sytuacja z cukrem się znormalizuje – mówi Mariusz Pawełek, prezes zarządu Südzucker Polska.
W normalnych okolicznościach zakontraktowane kwoty cukru rozłożone są w czasie, w formie regularnych dostaw tak zaplanowanych, aby cukier był dostępny dla odbiorców aż do czasu kolejnej kampanii cukrowniczej. - Nie jesteśmy w stanie wprowadzić na rynek całego zapasu cukru na raz, bo nie pozwalają na to względy produkcyjne i logistyczne, miałoby to też negatywny wpływ na dostępność cukru w kolejnych okresach – wyjaśnia Zenon Biskup, dyrektor sprzedaży detalicznej Südzucker Polska.
Südzucker, to kolejna firma po Krajowej Grupie Społecznej i Nordzucker, która uspokaja i wycisza konsumenckie emocje. Cukier jest i będzie w sprzedaży.