Stacja refill z makaronem Lubella stanie w Carrefourze

Po kilku miesiącach testów w jednym z punktów handlowych sieci Carrefour stanie refillomat do makaronu. To absolutna nowość na naszym rynku.

Refillomaty do tej pory umożliwiały klientom kupowanie produktów płynnych do własnych opakowań wielokrotnego użytku, głównie kosmetyków. Teraz  przyszedł czas na pilotaż refillomatów na ... makaron.

Makaron Lubelli ma być dostępny w refillomacie, który Maspex postawi w jednej z palcówek Carrefoura. Ale Dorota Liszka, manager ds. komunikacji i public affairs w Grupie Maspex, nie chce na razie zdradzić w której konkretnie.

Wiadomo, że ostatnich kilka miesięcy był to czas wytężonej pracy koncepcyjnej, godziny prób i testów, rozmów i konsultacji nad tym produktem.

- I w końcu jest. Nasza Pasta Station od Lubelli. Narzędzie dopasowane jest do rozwijającego się rynku refill, którego częścią chcemy być również i my z marką Lubella. Teraz przed nami pilotaż poza warunkami laboratorium. Jesteśmy bardzo ciekawi reakcji shopperów - napisał na Linkedinie Wojciech Dendys, customer marketing, business development, FMCG, retail, innovation, Grupa Maspex.

W pilotaż zaangażowane są firma Swapp oraz Krakowski Park Technologiczny.

Jak mówi Dorota Liszka, program pilotażowy jest podzielony na trzy fazy, w ramach których Maspex będzie obserwował zachowania nabywców, doświadczenia zakupowe i funkcjonalność maszyny refill. A co do przyszłości przedsięwzięcia, to decyzja dotycząca wprowadzanie w życie tego rozwiązania na większą skalę zostanie podjęta po zrealizowaniu pilotażu. - Mając wiedzę dotyczącą tego, jak rynek reaguje na takie rozwiązania, będziemy decydować, w jaki sposób skalować to na inne placówki - mówi Dorota Liszka.

I dodaje, że Maspex zdecydował się na uruchomienie projektu stacji refill do makaronu ze względu na korzyści na kilku poziomach. Jest to projekt pozwalający realizować wewnętrzne cele ESG Maspeksu; firma może w ten sposób odpowiedzieć także na aktualne, wyrażane w raportach zrównoważonego rozwoju zapotrzebowanie sieci handlowych na proekologiczne rozwiązania.