563 mln zł - tyle podatku cukrowego zapłaciła w 2021 r. Coca-Cola

Przy okazji 50-lecia Coca-Cola, przedstawiciele firmy podzielili się najnowszymi danymi dotyczącymi marki i jej wpływu ekonomicznego na polską gospodarkę.

Jak poinformował podczas prezentacji z okazji 50-lecia Coca-Coli, Jaak Mikkel (na zdjęciu podczas prezentacji), dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie, w ostatniej dekadzie firma zainwestowała w Polsce ok. 1,3 mld zł, poszerzając portfolio (m.in. o Costa Coffee i alkohole premium), rozbudowując zakłady i modernizując linie produkcyjne. Wszystko po to, by zwiększyć ich możliwości – także te, które pozwalają realizować zobowiązania na rzecz środowiska.

- Planujemy dalszy rozwój i kolejne inwestycje w produkcję i innowacje, które każdego dnia będą przybliżały nas do osiągnięcia założonych celów zarówno biznesowych, jak i tych, które postawiliśmy sobie w ramach misji zrównoważonego rozwoju – mówi Jaak Mikkel.

Coca-Cola zobowiązała się zostać firmą neutralną emisyjnie do 2040 r. Natomiast zgodnie z ambicją “Świat bez Odpadów”, system Coca-Cola chce do 2030 r. zamknąć obieg opakowań, zbierając i poddając recyklingowi tyle opakowań, ile wprowadza na rynek. W Polsce już dziś 100% z nich nadaje się do recyklingu.

Według zaprezentowanych właśnie wyników „Raportu wpływu społeczno-ekonomicznego 2021”, wkład spółek z systemu Coca-Cola w rozwój gospodarki wynosi ok. 3,6 mld zł rocznie. Dodatkowo każda wypracowana przez firmy złotówka, generuje kolejne 3,83 zł dochodu w krajowej gospodarce. To nie wszystko. Ponieważ firma jest liderem sprzedaży napojów gazowanych, w Polsce odprowadziła też z tego tytułu najwyższą opłatę w ramach tzw. podatku cukrowego. - W całym 2021 r. było to 563 mln zł - podał Jakk Mikkel.

Mimo tak wysokich obciążeń fiskalnych zapowiedział on podczas konferencji, że zarówno dla marki, jak i całej firmy 2022 r. zapowiada się jeden z najlepszych w historii.

Firma zatrudnia w naszym kraju 1800 osób.

A ZACZĘŁO SIĘ TAK

5760 butelek w godzinę – taką sprzedaż Coca-Cola zanotowała 50 lat temu, gdy w Browarach Warszawskich ruszyła produkcja tego kultowego napoju. Dziś produkty z szerokiego portfolio marki dostępne są w niemal każdym sklepie czy restauracji w Polsce, a globalnie każdego dnia sięga po nie około 1,9 mld osób.

Od 19 lipca 1972 r., kiedy zakapslowano pierwszą butelkę Coca-Cola w Browarach Warszawskich (wtedy były to Warszawskie Zakłady Piwowarskie), zmieniło się wiele – ale nie legendarny smak napoju. W pierwszym polskim biurze Coca-Cola w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, pracowało zaledwie 15 osób. Dziś, system firm składający się z Coca-Cola Poland Services i Coca-Cola Hellenic Bottling Company, zatrudnia prawie 1800 pracowników. Każdy etat w spółkach tej marki stwarza dodatkowo ponad 5 stanowisk w pokrewnych sektorach, co dziś daje razem niemal 10 tys. miejsc pracy. Znacznie urosło również portfolio firmy, która zgodnie z przyjętą strategią 24/7, oferuje konsumentom napoje na każdą okazję i porę dnia, a już 37% z nich ma obniżoną lub zerową kaloryczność.

Większość produktów sprzedawanych w kraju produkowana jest w Radzyminie, Staniątkach i Tyliczu – zakładach Coca-Cola HBC, które działają w Polsce od 30 lat.

 

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.