Coca-Cola podniesie ceny za swoje produkty

Napojowy gigant zażąda od detalistów więcej za swoje produkty. I zrobi wcześniej to wcześniej niż planował.

Od kilku tygodni zarząd Coca-Cola Europacific Partners zastanawia się, czy i w jaki sposób rozlewnia napojów bezalkoholowych może z wyprzedzeniem narzucić swoim klientom wyższe ceny.
 
Odpowiedź firmy, która jest największym w Niemczech producentem napojów z roczną sprzedażą przekraczającą 2 mld euro, nie pozostawia złudzeń.
Po niecałym roku podnosi ceny i prezentuje nowy cennik. Zamiast - jak zwykle - zaprezentować go w listopadzie, producent już 1 września zażąda od detalistów więcej za swoje produkty - informuje "Lebensmittel Zeitung".
 
Podwyżka cen spowodowana jest między innymi tym, że Coca-Cola jest zaniepokojona gwałtownym wzrostem kosztów. Florian von Salzen, kierownik sprzedaży w Coca-Cola wyjaśnia, że krok ten powinien zapewnić „bezpieczeństwo planowania i niezawodność”. I zapewnia, że w tym roku nie będzie dalszych korekt cen.
 
A czas ku temu jest niesprzyjający, bo koncern wciąż boryka się z problemami z dostawami, zwłaszcza małych szklanych butelek. Ostatnio pojawiły się również krótkoterminowe wąskie gardła związane z opakowaniami PET wielokrotnego użytku - donosi LZ.
 
Sytuacja, jeżeli chodzi o małe szklane butelki o pojemności 0,33 l nie poprawi się tego lata. Chociaż koncern  znalazł innego dostawcę w zastępstwie dla zniszczonej fabryki szkła w Ukrainie, która wcześniej produkowała butelki. To jednak pierwsze dostawy od nowego producenta spodziewane są dopiero w czwartym kwartale.
 
Zdjęcie: Shutterstock
Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.