Mars z większymi przychodami niż Coca-Cola

Grupa Mars wygenerowała roczną sprzedaż w wysokości prawie 45 mld dol. Jak donosi "Lebensmittel Zeitung", pod względem przychodów firma wyprzedziła Coca-Colę.

Amerykańska firma rodzinna Mars poinformowała, że odnotowała roczne przychody w wysokości prawie 45 mld dol. Powodem publikacji jest zmiana na szczycie Marsa: CEO Grant Reid opuszcza firmę pod koniec roku. Już we wrześniu 2022 r. przekaże stanowisko Poulowi Weihrauchowi, który kieruje działem żywności i usług dla zwierząt domowych Marsa. Reid jest prezesem firmy od 2014 r. Pod jego kierownictwem firma zwiększyła sprzedaż o około 50%.

Rozwój firmy Mars jest w dużej mierze wynikiem zwiększonej sprzedaży w branży zoologicznej. Dział zajmujący się zwierzętami firmy nadal kupował: Mars przejął setki klinik i gabinetów dla zwierząt w Ameryce i Europie około 2017 i 2018 roku.

Również w Polsce na ten sektor stawia koncern. W 2021 roku zdecydował o budowie w Błoniu (woj. mazowieckie) fabryki mokrej karmy wartej ponad 600 mln zł. To piąty zakład międzynarodowej firmy Mars Inc. w naszym kraju. Jej powstanie jest wynikiem nieustannie rosnącego znaczenia kategorii jedzenia dla zwierząt w Polsce i na świecie, a o lokalizacji inwestycji zadecydowało docenienie potencjału polskich specjalistów.

Oddziały rozwijają się inaczej w Niemczech: niemiecki holding Mars zwiększył sprzedaż produktów dla zwierząt domowych o ok. 5% w 2020 r., co widać z ostatnio opublikowanych rocznych sprawozdań finansowych krajowej firmy. Z kolei branża cukiernicza w Niemczech straciła na znaczeniu dla grupy w wyniku kryzysu Corona, m.in.: W Niemczech dział słodyczy Mars stracił w 2020 r. ok. 9% sprzedaży. W październiku osoba odpowiedzialna za niemiecki biznes cukierniczy Carsten Simon zapowiedziała wyższe wydatki na reklamę. Na poprawę wskazują również najnowsze dane rynkowe.

Wraz ze wzrostem światowej sprzedaży Mars wyprzedził Coca-Colę w rankingu najlepiej sprzedających się firm. Rozwój wyróżnia się – także dlatego, że inne duże grupy towarów konsumpcyjnych zmniejszyły swoje dochody poprzez obniżenie sprzedaży.