Stokrotka powiększy się o 14 nowych sklepów

Ich oczekiwana sprzedaż ma wynosić ponad 100 mln zł.

Sieć sklepów Stokrotka podpisała umowę przejęcia 14 sklepów spożywczych, działających w województwie mazowieckim. Ich oczekiwana sprzedaż ma wynosić ponad 100 mln zł.

– Umowa przejęcia 14 nowych sklepów jest dla nas kolejnym ważnym krokiem w rozwoju Stokrotki. W 2021 r. dołączyliśmy w ten sposób do sieci osiem placówek w województwie mazowieckim. Konsekwentnie realizujemy więc dalej strategię budowania pozycji na rynku, łącząc wzrost organiczny z działaniami dotyczącymi nowych przejęć – komentuje Arūnas Zimnickas, dyrektor zarządzający, prezes zarządu Stokrotki.

– W dalszym ciągu koncentrujemy się na dynamicznym rozwoju, zarówno poprzez szybki wzrost organiczny, jak i fuzje oraz przejęcia, kierując się przede wszystkim kryterium dobrego dopasowania do modelu biznesowego Stokrotki. Arūnas Zimnickas i jego zespół wykonują świetną pracę, kontynuując ekspansję sieci na poziomie około 100 sklepów rocznie – dodał Mantas Kuncaitis, dyrektor generalny, prezes zarządu Maxima Grupė.

Transakcja ma zostać zrealizowana do końca 2022 r. z zastrzeżeniem spełnienia warunków określonych w umowie, w tym uzyskania zgody UOKiK.

Stokrotka to sieć handlowa, która powstała w 1994 r. w Lublinie. Obecnie prowadzi 840 sklepów w całej Polsce w różnych formatach takich jak: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Od 2018 r. Stokrotka wchodzi w skład litewskiej grupy handlowej Maxima. 

Dzięki zawartej umowie sieć kontynuuje szybkie tempo rozwoju stacjonarnych sklepów, dążąc do otwarcia w tym roku około 150 nowych placówek.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.