Ruszył trzeci harddyskont Vollmart

To niemałe zaskoczenie. Bez medialnych zapowiedzi 29 czerwca w Świebodzinie przy ul. Grottgera 1 ruszył nowy harddyskont sieci Vollmart.

Od wczoraj oferta Vollmart dostępna jest dla mieszkańców Świebodzina. Nowopowstały sklep wyróżnia się dogodną lokalizacją, tuż przy dworcu PKP i własnym parkingiem. Na powierzchni 1400 mkw. klienci znajdą produkty pierwszej potrzeby: artykuły spożywcze, kosmetyki, chemię gospodarczą oraz artykuły przemysłowe. Jak zapewnia operator, większość artykułów jest tańsza nawet o 20% niż w lokalnych sklepach i dużych sieciach handlowych, a w przypadku wybranych towarów różnica w cenie może być jeszcze korzystniejsza.

– Aktualna sytuacja gospodarcza sprawia, że dziś klient poszukuje dobrych jakościowo produktów pierwszej potrzeby w najkorzystniejszej cenie. Oferujemy podstawowe artykuły spożywcze i przemysłowe o kilkanaście procent, a niektóre nawet 30-40% taniej niż w innych sklepach. Naszym optymalnym celem są ceny średnio niższe o 20% niż w lokalnej konkurencji i tej zasady się trzymamy – mówi Wiktor Sawosz, założyciel i prezes zarządu Vollmart.

Tłumaczy, że jest to możliwe dzięki racjonalnej polityce kosztowej sklepu Vollmart i ograniczeniu do minimum zbędnych wydatków na wyposażenie wnętrz i reklamę, bezpośredniej współpracy z producentami oraz optymalizacji kosztów dostaw towarów, ale również niskiej marży handlowej.

– Zasada, którą kierujemy się w biznesie, jest uniwersalna. Zakupy w hard dyskoncie Vollmart mają dać klientowi realną oszczędność, co oznacza dodatkowe pieniądze w domowym budżecie na inne potrzeby i nieprzewidziane wydatki – opowiada Wiktor Sawosz. - W sieci Vollmart bierzemy pod lupę każdy koszt, który pojawia się w drodze produktu od producenta na półkę. Oszczędność dla klienta oznacza mądre planowanie i gospodarowanie zasobami również po naszej stronie. U nas nic nie może się zmarnować, podobnie jak w domowych budżetach naszych klientów – dodaje.

Kierując się nadrzędną zasadą – cena niższa o 20% niż w innych sklepach – Vollmart oferuje ograniczony, ale zarazem najkorzystniejszy cenowo asortyment produktów pierwszej potrzeby: spożywczych, kosmetyków, chemii gospodarczej oraz podstawowych artykułów przemysłowych. Oznacza to, że klient nie znajdzie tu kilkunastu wersji ketchupu czy oleju, tylko jedną, dwie propozycje.

– Zaczynamy dostrzegać zmianę nawyków zakupowych klientów. Po chleb idziemy do piekarza, po mięso do rzeźnika, warzywa kupujemy w warzywniaku, a do hard dyskontu idziemy, aby kupić taniej pozostałe potrzebne w codziennym życiu produkty podstawowe, których nie może zabraknąć w każdym domu jak kasza, mąka, makaron, przetwory, mrożonki, nabiał, chemia gospodarcza i inne – mówi Beata Muś, kierownik operacyjny harddyskontu Vollmart.

Asortyment harddyskontu Vollmart to także akcesoria kuchenne, małe AGD oraz artykuły dla zwierząt. Oferta będzie rotować w zależności od preferencji klientów. Jeśli dane towary nie spotkają się z zainteresowaniem, będą zastąpione nowymi propozycjami.

– Warto podkreślić, że nasz koszyk zakupowy jest też zupełnie inny niż koszyk Lidla czy Biedronki. W harddyskoncie Vollmart nie ma działów fresh, świeżych warzyw i owoców czy produktów mlecznych z krótkimi datami. Mamy za to optymalny wybór produktów o dłuższym terminie przydatności do spożycia, które są niezbędne w każdym gospodarstwie domowym. Nasza oferta to sposób na realną, długoterminową oszczędność – dodaje Beta Muś.

Otwarcie sklepu w Świebodzinie jest o tyle zaskakujące, że firma nie komunikowała wcześniej poszukiwania lokalu w tym mieście. W październiku ubr. pisaliśmy, że szuka dla siebie lokalizacji w Białymstoku i to właśnie tu spodziewaliśmy się otwarcia. Jak na razie sieć nie komunikuje, kiedy ono nastąpi.

Vollmart to polska sieć harddyskontów. Do tej pory miała dwa sklepy – w Siedlcach i koło Słupska. Jest to inicjatywa Brand Distribution Group, czyli jednego z największych dystrybutorów artykułów FMCG. Od niedawna dostępny jest także sklep online (vollmart24.eu).

Katarzyna Pierzchała 5265 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.