Stava wprowadza rewolucję na rynku franczyzy w Polsce

Jako pierwsza sieć franczyzowa, zapewnia franczyzobiorcom gwarancję zysku.

Każdy przedsiębiorca zakładający nowy oddział Stava ma możliwość podpisania indywidualnej umowy gwarancyjnej. Właściciel sieci zapewnia, że postępując zgodnie z wytycznymi, franczyzobiorca wygeneruje zysk. Jeżeli jednak oddział nie osiągnie gwarantowanego zysku, pomimo trzymania się zasad, centrala Stava pokryje różnicę z własnych środków.

- Działamy na rynku dowozów jedzenia od ponad 7 lat. W tym czasie zrealizowaliśmy miliony dostaw. Uruchomiliśmy też ponad 50 oddziałów franczyzowych i kilka własnych. Sprawdziliśmy nasz model biznesowy w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Niemal 90% naszych oddziałów jest rentownych, a średnia rentowność w naszej sieci wynosi aż 24%. To bardzo solidne podstawy do tego, aby zagwarantować naszym franczyzobiorcom gwarancję zysku - mówi Paweł Aksamit, prezes Steva.

Każdy z nowych franczyzobiorców Stava może poza umową franczyzową podpisać indywidualną umowę gwarancyjną. Warunki tego typu umów są zależne od kilku czynników, takich jak wielkość terytorium, na którym funkcjonuje oddział, uwarunkowań rynkowych oraz nakładów poniesionych na inwestycje w start biznesu. Stava gwarantuje na piśmie, że po spełnieniu odpowiednich warunków i przestrzeganiu zasad ustalonych z centralą, franczyzobiorca osiągnie zysk. Jeżeli pomimo przestrzegania zasad wynikających z umowy oddział zanotuje zysk niższy niż gwarantowany lub stratę, sieć pokryje różnicę z własnych środków.

- W wielu miejscach możemy usłyszeć czy przeczytać, że w biznesie nie ma gwarancji. W Stava udowadniamy, że jeżeli połączymy pełne zaangażowanie młodego przedsiębiorcy wraz z wieloletnim doświadczeniem franczyzodawcy to można wypracować warunki gwarancyjne. Każdy franczyzobiorca może otrzymać od nas gwarancję zysku, w indywidualnie ustalonej wysokości. W czasach dużej niepewności, to komfort, na który mogą sobie pozwolić tylko firmy o sprawdzonym i pewnym modelu biznesowym - zapewnia Jarosław Chłopecki, kierownik ds. rozwoju sieci franczyzowej Stava.

Stava jest jednym z liderów na rynku dowozów jedzenia w Polsce. Ma 49 oddziałów w 44 miastach i kilka kolejnych w trakcie uruchamiania. Oddziały Stava zatrudniają ponad 1000 kierowców, którzy obsługują kilkaset restauracji i sklepów w całym kraju. Firma otworzyła również oddział w Niemczech i rozwija się na swoim pierwszym rynku zagranicznym.