Właściciel Lidla i Kauflandu rozkręca nowy biznes

Grupa Schwarz buduje nowy obszar biznesowy związany z cyberbezpieczeństwem. Pół roku po przejęciu większościowego pakietu izraelskiej spółki XM Cyber ​​z usług tego typu powinni skorzystać także zewnętrzni klienci w tym kraju.

Jak podaje "Lebensmittel Zeitung", spółka wprowadza na rynek ofertę cyberobrony skierowaną do klientów zewnętrznych. Detaliczna grupa przejęła specjalistę XM Cyber ​​dopiero pod koniec zeszłego roku. Przejęcie kosztowało wówczas Schwarz około 500 mln euro. Izraelczycy oferują rozwiązania do identyfikowania i zamykania słabych punktów w korporacyjnym dziale IT.

- Po przejęciu XM Cyber ​​Grupa Schwarz zareagowała wcześnie na sytuację zwiększonego zagrożenia cybernetycznego. Odkryliśmy, że klienci XM Cyber ​​mają wyraźną przewagę w zakresie bezpieczeństwa dzięki wyjątkowej ochronie, jaką oferuje ta technologia - mówi Rolf Schumann, CEO Schwarz Digital. Właśnie dlatego oferta jest obecnie na szeroką skalę tworzona na rynku niemieckim i europejskim. XM Cyber ​​oferuje platformę do zabezpieczania i monitorowania w chmurze.

Jak podaje "LZ", zakończone w listopadzie 2021 przejęcie IT XM Cyber przez Grupę Schwartz opiewało na 700 mln dol. Start-up XM Cyber powstał w 2016 roku i został wyceniony w 2020 roku na ponad 100 mln euro. W sierpniu 2021 roku XM Cyber ​​​​został uznany za „Baby Black Unicorn”, czyli firmę z potencjałem osiągnięcia miliardowej wyceny w ciągu trzech do pięciu lat.

Bezpieczeństwo cybernetyczne – na czym polega

XM Cyber ​​chroni swoich klientów przed cyberatakami. Firma symuluje ścieżki ataków w wrażliwych częściach systemu informatycznego w celu ich zamknięcia. – Zespół XM Cyber ​​​​z głębokim zrozumieniem technicznym i siłą innowacji idealnie uzupełnia nasze portfolio w zakresie bezpieczeństwa IT – wyjaśnia Christian Müller, dyrektor generalny Schwarz IT. – Podejście polegające na znajdowaniu i zamykaniu dróg do firmy z punktu widzenia napastnika jest zorientowanym na przyszłość, dodatkowym elementem, za pomocą którego chronimy naszych klientów, partnerów i siebie jako firmę.

W ostatnich latach Grupa Schwarz już dużo zainwestowała w usługi cyfrowe. Przed zawarciem umowy z XM Cyber kupiła dostawcę chmury Stackit, który oferuje infrastrukturę i usługi w chmurze oraz, zgodnie z własnym oświadczeniem zapewnia Grupie Schwarz „technologiczną podstawę cyfrowej transformacji”. Od wiosny tego roku Schwarz intensywnie zabiega o klientów w chmurze. Grupa Schwarz ogłosiła, że ​​klienci Stackit powinni również w przyszłości móc korzystać z oferty cyberbezpieczeństwa.

Rolf Schumann, dyrektor generalny Schwarz Digital, oczekuje od współpracy z XM Cyber ​​nowych komponentów bezpieczeństwa dla cyfrowych modeli biznesowych grupy. – Stale poszerzamy ofertę cyfrową dla klientów, taką jak zakupy online Lidl, marketplace kaufland.de czy programy lojalnościowe Kaufland Card i Lidl Plus. Dzięki rozwiązaniom XM Cyber ​​oferujemy klientom jeszcze więcej mechanizmów do korzystania.

XM Cyber ​​​​będzie nadal oferować swój asortyment niezależnie i pod obecną marką i strukturą wsparcia. Jego globalna baza klientów będzie nadal obsługiwana. Młoda firma dostrzega w środowisku Schwarz ogromny potencjał do dalszego rozwoju modelu biznesowego.

– Mając za sobą międzynarodową siłę rynkową największej europejskiej firmy handlowej możemy szybciej wprowadzać innowacje, silniej się rozwijać i dalej rozwijać naszą pozycję na globalnym rynku cyberbezpieczeństwa – mówi Noam Erez, współzałożyciel i dyrektor generalny XM Cyber, który podobnie jak współzałożyciele firmy ma za sobą długą karierę w izraelskich tajnych służbach Mossadu.

Źródło: Lebensmittel Zeitung