Shopee i InPost partnerami strategicznymi

InPost, platforma dostaw dla e-commerce w Europie, oraz marketplace Shopee zdecydowały o rozszerzeniu dotychczasowej współpracy. Bliskie partnerstwo z InPostem gwarantuje Shopee wygodę dostawy do wybranego punktu za darmo bądź w atrakcyjnej cenie w krótkim czasie.

Firmy również w zakresie tworzenia nowych rozwiązań logistycznych. Zakupy z Shopee można odbierać w Paczkomacie® InPost lub otrzymać przesyłkę dostarczoną pod drzwi przez kuriera. – Dostawy do naszych Paczkomatów® są najczęściej wybieraną formą dostawy przez klientów e-commerce w Polsce. Cieszymy się, że do tego grona dołączają klienci Shopee. Paczkomaty® zwiększyły wydajność usług logistycznych, a o ich sukcesie zadecydowała też szybkość dostaw - aż 98% przesyłek dostarczanych jest już następnego dnia po nadaniu – mówi Dagmara Brzezińska, wiceprezes zarządu InPost ds. sprzedaży.

Jednym z takich rozwiązań jest wprowadzenie przez InPost tzw. ekonomicznej dostawy, obecnie dostępnej wyłącznie dla użytkowników Shopee. Jest ona skierowana do tych klientów, którzy chcą oszczędzić na dostawie i akceptują nieco dłuższy czas dostarczenia przesyłki.

InPost i Shopee zamierzają współpracować nie tylko pod kątem ścisłej integracji Paczkomatów® z systemem logistycznym platformy, ale również w zakresie szukania nowych sposobów na wywarcie pozytywnego wpływu w obszarze zrównoważonej logistyki.

Z kolei bezpieczeństwo i wygoda zakupów to kluczowe kwestie dla Shopee. Oprócz rozbudowy i stałego monitorowania sieci partnerów logistycznych na platformie dostępnych jest wiele funkcji zabezpieczających interesy kupujących. Należy do nich między innymi Gwarancja Shopee, która wstrzymuje płatności dla sprzedawców do momentu, gdy użytkownik potwierdzi, że otrzymał produkt sprawny i w dobrym stanie. Gwarancją tą objęte są wszystkie produkty dostępne na platformie.

- Współpraca Shopee i InPostu oznacza zapewnienie kupującym niezawodnych opcji przesyłki za darmo lub w przystępnych cenach, a także pomoc sprzedawcom w szybkiej i skutecznej wysyłce. Cieszymy się na jeszcze bliższą współpracę z InPostem przy kolejnych inicjatywach i wspólne wprowadzanie innowacji, które zapewnią naszym użytkownikom jeszcze większą wygodę i wyższą jakość usług – deklaruje Ian Ho, head of Shopee Poland.

Wraz z nawiązanym partnerstwem strategicznego firmy planują również współpracę w zakresie wspólnych akcji marketingowych i promocji. Rozpoczyna je start kampanii Shopee „7.7 Wakacyjna wyprzedaż”.  Nowi użytkownicy, którzy podczas pierwszych zakupów wybiorą dostawę przez InPost, mogą skorzystać ze specjalnego vouchera na 15 zł. Po potwierdzeniu otrzymania przesyłki dostaną również dodatkowo 500 Monet Shopee na konto użytkownika.

O Shopee to globalna platforma e-commerce, która łączy kupujących, marki oraz sprzedawców, umożliwiając wszystkim kupowanie i sprzedawanie w dowolnym miejscu i czasie. Platforma zapewnia szeroki asortyment produktów zarówno od lokalnych, jak i międzynarodowych sprzedawców, a obsługę kupujących wspiera system zintegrowanych płatności i logistyki. Firma rozpoczęła działalność w Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie w 2015 roku, a w 2019 roku rozszerzyła swoją działalność na inne rynki globalne. Jest częścią Sea Limited (NYSE: SE), wiodącej, globalnej firmy internetowej, skierowanej do konsumentów. Misją firmy Sea jest poprawa jakości życia konsumentów i małych przedsiębiorstw, dzięki technologii dostarczanej przez swoje trzy główne marki: Shopee, Garena i SeaMoney. W Polsce działa od września 2021 roku.

O InPost to platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze Paczkomaty® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku. Dziś sieć Paczkomatów® InPost to łącznie ponad 22 tys. nowoczesnych urządzeń, z czego już niemal 17 tys. w Polsce. InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 tys. e-sprzedawców. Tylko w roku 2021 firma w ramach usług kurierskich i w Paczkomatach obsłużyła 517,6 mln przesyłek.