Tchibo Coffee Service: kącik kawowy w sklepie magnesem dla klientów

W sklepach spożywczych coraz częściej poszukiwanym rozwiązaniem jest kącik kawowy. "Handel" otrzymuje sporo zapytań, jak go zorganizować, dlatego zwróciliśmy się do eksperta w zakresie dostarczania kompleksowych rozwiązań w tym temacie, czyli do Tchibo Coffee Service.

Firma Tchibo Coffee Service Polska przygotowała w pełni kompletny kącik kawowy Coffee To Go, który jest polecany sklepom spożywczym chcącym sprostać potrzebom współczesnych konsumentów. Rekomendowany jest również tym, którzy szukają pomysłów na zwiększenie wartości koszyka zakupowego, a tym samym obrotów i rentowności w swoim punkcie sprzedaży.

– Sprzedaż kawy w postaci gotowego napoju jest bardzo rentowną usługą. Średnie marże detaliczne sięgają kilkudziesięciu procent, a dodatkowo oferują detaliście szereg korzyści związanych z lepszym postrzeganiem sklepu – zauważa Grażyna Mikołajewska, kierownik zespołu wsparcia sprzedaży i marketingu, Tchibo Coffee Service Polska.

Jej zdaniem koncept Coffee To Go pozwala na maksymalizację korzyści płynących ze sprzedaży kawy przy minimalnym wkładzie finansowym ze strony właściciela. Nie ponosi on bowiem wydatków na kosztowny ekspres i aranżację przestrzeni. Do klienta dociera gotowe rozwiązanie kawowe, obejmujące ekspres z telemetrią, kawę ziarnistą i funkcjonalny mebel. Firma zapewnia też kompletne wyposażenie kącika, począwszy od kubków, poprzez herbaty, syropy, po inne konieczne elementy.

– Klientom, którym zależy na serwowaniu kaw mlecznych, ale z jakichś powodów obawiają się, czy są w stanie zapewnić pełne bezpieczeństwo w zakresie utrzymania higieny ekspresu pracującego z użyciem naturalnego mleka, oferujemy topping do kawy. Jest on doskonałą alternatywą dla świeżego mleka i ma tę przewagę, że nie wymusza częstego monitorowania jego przydatności oraz czystości przewodów mlecznych w ekspresie przez personel sklepu – przekonuje Grażyna Mikołajewska.

Dodaje, że przez cały okres współpracy Tchibo Coffee Service Polska zapewnia klientom serwis techniczny ekspresu bez dodatkowych opłat. Oferuje także materiały reklamowe, które przyciągną uwagę i podkreślą atrakcyjność kącika.

– Zalet i korzyści z posiadania oferty kawy na wynos jest naprawdę wiele. Atrakcyjne i funkcjonalnie zaaranżowane miejsce sprzedaży kawy zwiększa zainteresowanie klientów ofertą sklepu i zachęca do zakupu. Skutecznie podnosi również wartość postrzeganą sprzedawanych napojów kawowych i buduje pozytywny wizerunek miejsca – argumentuje ekspertka.

– Wpływa także pozytywnie na konkurencyjność oraz zwiększa liczbę i lojalność klientów. W konsekwencji wszystkie one wpływają pozytywnie na wzrost obrotów i rentowności sklepu – uważa.

Jakie trzeba spełnić warunki, by móc skorzystać z oferty kącika kawowego?

Wystarczy, że właściciel sklepu udostępni zaledwie 1 mkw. powierzchni. Najlepiej ulokować kącik w linii kas lub obok stoiska z pieczywem,  kanapkami i gotowymi sałatkami. Sprawdzi się też miejsce w okolicach drzwi wejściowych. Ponadto w placówce musi być odpowiednie natężenie ruchu, szczególnie w godzinach porannych i przedpołudniowych, kiedy zapotrzebowanie na kawę jest większe.

Warunkiem koniecznym jest dostęp do prądu w miejscu, gdzie ma stanąć kącik. Warto wiedzieć, że nie jest wymagane posiadanie stałego podłączenia do wody. Tchibo Coffee Service Polska dostarcza bowiem kąciki wyposażone w ekspresy wymagające stałego źródła wody, jak i takie, które mają własne zbiorniki. Minimalny czas trwania umowy wynosi 12 miesięcy. Co ważne, jeśli właściciel sklepu nie jest pewien, czy stoisko z kawą na wynos sprawdzi się w jego punkcie sprzedaży, ma możliwość testowania rozwiązania przez trzy miesiące.

W OPINII EKSPERTA

Dlaczego warto stworzyć kącik kawowy w sklepie?

GRAŻYNA MIKOŁAJEWSKA, kierownik zespołu wsparcia sprzedaży i marketingu, Tchibo Coffee Service Polska

Odpowiedzią na coraz szybsze tempo życia są liczne zmiany w zachowaniach konsumentów. Ciągły brak czasu  sprawia, że oszczędzamy go na każdym kroku, upraszczając sobie życie codzienne. Z chęci wygody, częściej niż było to jeszcze kilka lat temu, sięgamy m.in. po posiłki i napoje na wynos. Wśród gotowych do spożycia napojów kupowanych w formule „to go” pierwszeństwo należy do kawy. Sięgamy po nią przy okazji zakupów, idąc do pracy, podczas tankowania paliwa, załatwiania spraw na mieście i w wielu innych sytuacjach, gdy jesteśmy w drodze. To sprawia, że w wielu miejscach, które jeszcze kilka lat temu nie brały pod uwagę serwowania kawy, powstają kąciki kawowe, w których klienci danego punktu sprzedaży mogą łatwo i szybko przyrządzić swój ulubiony napój i zabrać go ze sobą. Wśród takich miejsc coraz liczniej pojawiają się sklepy spożywcze różnych formatów. Według  niektórych raportów dostępnych na rynku sklepy spożywcze znajdują się obecnie w czołówce punktów, w których kawa kupowana jest chętnie, zaraz po stacjach benzynowych i przed kawiarniami czy restauracjami.

Katarzyna Pierzchała 5179 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.