Jak Polacy odżywiają się podczas wakacji? Nie żałujemy sobie jedzenia!

Podczas urlopu pozwalamy sobie na więcej kulinarnych przyjemności i mniej przejmujemy się zdrowym odżywianiem - wynika z badania marki Cateromarket. 43% ankietowanych stosowało dietę odchudzającą przed sezonem letnim, ale prawie połowa wróciła z urlopu z poczuciem przybrania na wadze.

Polacy uwielbiają próbować wakacyjnych specjałów, jednak nie zawsze idzie to w parze z zasadami zdrowego odżywiania. Swój sposób odżywiania na co dzień oceniamy dość neutralnie, z większym wskazaniem na zdrowy. Okazało się jednak, że podczas wakacji sytuacja trochę się zmienia i częściowo porzucamy zdrowe nawyki dotyczące jedzenia – 42% Polaków przyznaje wprost, że zwraca wtedy mniejszą uwagę na to, co je. Wyniki badania pokazują, że zarówno na wakacjach, jak i na co dzień, zdrowiej odżywiają się kobiety.

¾ z nas jedzenie stanowi ważny aspekt podróżowania, a poznawanie nowych miejsc oraz tradycji i kultury odwiedzanego regionu poprzez próbowanie lokalnych specjałów wpisuje się z trend turystyki kulinarnej. Odwiedzanie miejscowych knajpek i restauracji to ulubiona forma wyżywienia Polaków podczas wakacji, co deklaruje średnio 59% respondentów.

Wśród turystów wyjeżdżających za granicę popularne jest również all inclusive – taką opcję wskazało 36% ankietowanych z tej grupy. Wyniki badania pokazują, że podczas wyjazdu nie próbujemy oszczędzać na jedzeniu (robi to tylko 16% badanych). Natomiast aż 81% deklaruje, że chętnie próbuje nowych dań, a nieco ponad połowa stara się odtworzyć je po powrocie we własnej kuchni.

Około połowa respondentów przyznaje, że zdarzyło im się wrócić do domu z uczuciem przybrania na wadze – odnotowało to 47% turystów krajowych i 54% wyjeżdżających za granicę. Takie następstwo urlopowego folgowania częściej zauważają panie (53% kobiet w porównaniu do 42% mężczyzn). Osoby, którym zdarzyło się przytyć podczas wakacji, w większości starają się jednak wprowadzić zmiany żywieniowe po powrocie, aby odzyskać wcześniejszą sylwetkę – deklaruje to 56% respondentów.