Platforma Fyrtel.market ma chrapkę na rynki zagraniczne

Firma zamknęła kolejną rundę inwestycyjną w wysokości 4 mln zł z udziałem Movens Capital, CofounderZone oraz m.in. OLX, Allegro. Zebrane środki pozwolą na dalszy rozwój w kraju i poza nim. fyrtel.market może stać się pierwszym polskim start-upem w segmencie delivery, który podbija zagranicę.

Platforma i aplikacja zrzeszają już ponad 200 lokalnych sklepów w trzech miastach: Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie. Wśród nich znajdują się lokalne, niezależne sklepy z branży spożywczej: rzemieślnicze piekarnie, rodzinne warzywniaki, małe palarnie kaw, delikatesy i wiele innych małych biznesów, które skupiają się wyłącznie na sprzedaży wysokiej jakości produktów.

Celem Fyrtel.market jest sprawienie, żeby lokalne zakupy stały się wygodniejsze - aplikacja umożliwia użytkownikom złożenie zamówienia z wielu lokalnych sklepów w jednym koszyku i ekodostawą do domu.

Fyrtel.market na początku czerwca rozpoczął działalność w trzecim polskim mieście - Warszawie, a już niedługo pojawi się w pierwszym zagranicznym mieście - Berlinie. Stolica Niemiec to jeden z najbardziej konkurencyjnych rynków w branży e-grocery. Świadomy klient, ogromna liczba lokalnych sklepów w połączeniu z unikatowym modelem fyrtel.market, tworzonym niejako w kontrze do wypierającego lokalne sklepy q-commerce, pozwalają wierzyć, że model wypracowany w Polsce jeszcze bardziej dynamicznie rozwinie się w stolicy Niemiec, a później w kolejnych miastach w Europie.

E-grocery lokalnie

Ostatnie dwa lata były trudne dla lokalnych sklepów. Pandemia spowodowała, że wiele z nich stanęło przed bardzo trudnymi decyzjami. Jednocześnie niezwykle przyspieszył rynek dostaw online, w tym e-grocery. Pojawiają się nowe modele, w tym m. in. q-commerce, czyli 10-15 minutowe dostawy. - Czas i rynek pokazują, że błyskawiczne dostawy zmagają się z wieloma trudnościami, na czele z opłacalnością tego modelu. Nasze podejście do branży e-grocery jest inne. Wierzymy, że w obecnych czasach to, co lokalne, ma jeszcze większą wartość, a tym samym może stanowić o sile gospodarczej i społecznej naszych miast - mówi Michał Łogwiniuk, CEO, Fyrtel.market.

Fyrtel.market rozpoczął działalność w 2020 r. i rok do roku urósł o 500%, generując dotychczas ok. 50 tys. zamówień. Platforma pochwalić może się wysoką retencją klientów oraz zrównoważonym modelem logistycznym, który w krótkim okresie pozwala na osiągnięcie operacyjnej opłacalności na poziomie danego miasta.

- Fyrtel.market rozwiązuje bardzo istotny problem na wartym tylko w Polsce 7,5 mld zł (i szybko rosnącym) rynku żywności premium. Konsumenci w jednej aplikacji zyskują dostęp swoich ulubionych lokalnych sklepów, które często oddalone są od ich miejsca zamieszkania. Co istotne tych produktów nie można dostać w marketach czy dyskontach. Z drugiej strony sklepy i usługodawcy zyskują możliwości wyraźnego zwiększania sprzedaży w niedostępnym dla nich do tej pory kanale e-commerce. Bardzo wysoko oceniamy też unikatowy model logistyczny, który umożliwia szybkie osiągniecie rentowności spółki pomimo niewielkich kosztów dostawy dla konsumentów - Artur Banach, partner, Movens VC.

Jedną z najbardziej popularnych usług proponowanych przez Fyrtel.market są “poranne chlebki”, czyli dostawa pieczywa i innych wypieków z lokalnych rzemieślniczych piekarni w godzinach porannych. Stanowi ona nie tylko wygodną, zdrowszą i atrakcyjną alternatywę dla porannych zakupów z supermarketu czy dyskontu, ale jest też prostym sposobem na przetestowanie dostawy z lokalnych sklepów przez fyrtel.market.

Więcej nt. Fyrtel.pl przeczytasz TUTAJ