Kaufland rekrutuje z chatbotem

Osoby ubiegające się o pracę w sieci Kaufland mogą korzystać z nowego, interaktywnego rozwiązania - chatbota, który ma ułatwić proces rekrutacji. Polska jest trzecim krajem w Europie, zaraz po Rumunii, w którym wdrożono tę metodę interakcji z potencjalnym kandydatem do pracy.

Wśród zalet, które ma wirtualny asystent Kala, są jak wskazuje Kaufland: zdolność do interakcji z człowiekiem, oszczędność czasu, a także możliwość szybkiego wyszukiwania ofert pracy i innych informacji o firmie.

Nowe narzędzie to odpowiedź na postępujący rozwój technologii i zmieniające się podejście Polaków do procesów rekrutacyjnych – według badań prawie 66% z nich nie miałoby nic przeciwko, gdyby przy ich rekrutacji do pracy wykorzystano sztuczną inteligencję.

Jedno urządzenie – wiele możliwości

Asystent rekrutacji – chatbot Kala, którego imię nawiązuje do nazwy sieci, po raz pierwszy został wprowadzony w Niemczech, skąd wywodzi się Kaufland. Polska jest trzecim krajem w Europie, zaraz po Rumunii, w którym wdrożono tę metodę interakcji z potencjalnym kandydatem do pracy w Kauflandzie. Inteligentny chatbot działa w Polsce w oparciu o rozumienie tekstu „natural language processing” w dwóch obszarach – na stronie internetowej portalu kariery www.kariera.kaufland.pl oraz na cyfrowych panelach dostępnych w punktach informacji sklepów Kaufland.

Po wpisaniu frazy związanej z poszukiwaniem zatrudnienia system przetwarza zapytanie i wyświetla użytkownikowi aktualne oferty pracy w wybranej lokalizacji. Oprócz przeglądania ogłoszeń chatbot pozwala także na natychmiastową aplikację na wybrane stanowisko. Podczas procesu rekrutacyjnego wirtualny asystent zadaje pytania ułatwiające wypełnienie zgłoszenia, a na koniec wyświetla zainteresowanemu pracą w sieci zebrane dane do akceptacji. Takie rozwiązanie znacznie skraca drogę naboru i oszczędza czas zarówno specjalisty ds. rekrutacji, jak i osoby aplikującej na dane stanowisko. Jak na razie przy pomocy bota złożono już ponad 90 aplikacji.

Zalety cyfrowego bota

Możliwość ubiegania się o pracę to nie jedyna funkcjonalność wirtualnego bota. Kala potrafi wypowiedzieć się na temat wielu zagadnień dotyczących przedsiębiorstwa m.in. historii sieci Kaufland, struktury firmy, liczby pracowników, oferowanych benefitów, praktyk studenckich czy zakresu obowiązków na danych stanowiskach. Wystarczy tylko zadać wirtualnemu doradcy odpowiednie pytanie. Co ciekawe, Kala nie jest zwykłą maszyną, która tylko udostępnia żądane informacje. Można z nią prowadzić również grzecznościową pogawędkę. Jak zapewnia operator, możliwości chatbota będą stale optymalizowane – zarówno jeśli chodzi o zakres udostępnianych danych, jak również interakcję z użytkownikiem.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie ma ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć prowadzi 236 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Katarzyna Pierzchała 5179 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.