Primark testuje zakupy online

Firma odzieżowa ogłosiła, że ​​po raz pierwszy będzie testować usługę click & collect. Na pewno Primark nie wprowadzi jednak e-zakupów na szerszą skalę. Wiemy dlaczego.

Brytyjska sieć Primark po raz pierwszy testuje zakupy online. Pod koniec roku w 25 oddziałach w północno-zachodniej Anglii ma zostać uruchomiona wersja próbna click & collect. Należąca do AB Foods firma ogranicza się w projekcie do oferowania odzieży i akcesoriów dziecięcych, informuje "Lebensmittel Zeitung".

Klienci mogą zamówić około 2000 pozycji, co odpowiada około 40% asortymentu. Należą do nich meble do pokoju dziecięcego, wielopaki odzieży oraz produkty licencyjne, takie jak koszulki Disneya.

- Próba polega na daniu klientom więcej powodów, by przychodzić do naszych sklepów. Projekt ma być testowany przez kilka miesięcy, ale nie mamy planów, aby przeszedł on do sieci w pełni. Koszty są bardzo wysokie, odsetek odpowiedzi niezadowalający i z ekologicznego punktu widzenia jest wątpliwy - mówi George Weston, dyrektor generalny AB Foods.

Jednocześnie spółka opublikowała najnowsze dane biznesowe i utrzymała prognozę zysków. Sprzedaż firmy w trzecim kwartale (od 6 marca do 28 maja) wzrosła o 32% do 4,04 mld funtów. Z kolei sprzedaż artykułów spożywczych w tym okresie wzrosła o 10% do 2,3 mld funtów. Ponadto w sektorze detalicznym Primark był najszybciej rozwijającą się firmą, która w tym kwartale wzrosła o 81% do 1,7 mld funtów. Firma powiedziała również, że jest na dobrej drodze, aby zapewnić całoroczną skorygowaną marżę przychodów operacyjnych na poziomie 10% - donosi LZ.

W Polsce obecnie działają dwa sklepy firmy jeden w Warszawie i jeden w Poznaniu. Otwarcie nowych placówek w naszym kraju, zlokalizowanych w galerii handlowej Magnolia Park we Wrocławiu oraz w Manufakturze w Łodzi zaplanowano dopiero na koniec 2023 r. Dołączą one do ogłoszonych wcześniej salonów w Krakowie (przewidywane otwarcie pod koniec 2022 r.) i Katowicach (otwarcie w połowie 2023 r.), zwiększając tym samym liczbę zapowiedzianych otwarć sklepów Primark w Polsce do czterech.

Oznacza to, że do końca 2023 r. liczba salonów marki na polskim rynku wzrośnie do co najmniej sześciu.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.