Barbora.pl testuje w Warszawie dostawy w 15 minut

Internetowy sklep spożywczy Barbora.pl uruchomił usługę Barbora Express. Na razie usługa testowa jest w wybranych dzielnicach Warszawy. O e-sklepie Barbora.pl rozmawiamy z Viktorasen Juozapaitis, zarządzającym Barbora.pl.

HandelExtra.pl: E-sklep Barbora.pl uruchomił właśnie nową usługę Barbora Express, czyli dostawy w 15 minut. Dlaczego?

Viktoras Juozapaitis, zarządzający Barbora.pl:

Intensywny rozwój branży e-grocery przypada na okres pojawienia się pandemii i potrzeby załatwiania codziennych, do tej pory zwykłych czynności, w sieci. Stabilizacja sytuacji epidemicznej pokazała, że popyt na zakupy spożywcze online stale rośnie, a przyzwyczajenia konsumentów zmieniają się. Dlatego nie ustając w wysiłkach, aby zapewnić naszym klientom komfort i wygodę w nabywaniu artykułów codziennej potrzeby, ulepszyliśmy naszą usługę, skracając czas dostawy do absolutnego minimum.

Niedawno taka usługa została też wprowadzona przez Barbora.lt na Litwie.

Proszę opowiedzieć o Barbora Express.

Barbora Express to usługa w ramach oferty sklepu Barbora.pl, której głównym założeniem jest dostawa najpopularniejszych artykułów spożywczych i higienicznych w zaledwie 15 minut. Obecnie obejmuje wybrane dzielnice Warszawy. W przeciwieństwie do zakupów na Barbora.pl, w ramach Barbora Express nie ma wymogu minimalnego zamówienia [w Barbora.pl minimalna wartość zamówienia wynosi 100 zł - przyp. red.], a bezpłatna dostawa obowiązuje od 35 zł. Zakupy dostarczane są siedem dni w tygodniu, w godzinach między 8:00 a 23:00, co jest uzupełnieniem tradycyjnej oferty sklepu, działającego w godzinach 7:00 – 22:00. Błyskawiczna dostawa możliwa jest dzięki dostarczaniu zakupów przez kurierów poruszających się na skuterach oraz uruchomieniu pięciu nowych, mniejszych dark store’ów na terenie Warszawy, dedykowanych wyłącznie nowej usłudze.

A czy są okresy w roku, w których Polacy chętniej niż w innych korzystają z możliwości zrobienia e-zakupów spożywczych przez internet? Czy lato do nich okresów należy? Co w ogóle konsumenci najczęściej zamawiają?

Rekordowe miesiące pod względem sprzedaży przypadają na okres jesienno-zimowy, kiedy zazwyczaj jest mniej urlopów i ludzie spędzają więcej czasu w domu. Najczęściej zamawiane produkty to świeże owoce i warzywa, produkty dla dzieci, a także produkty codziennego użytku.

Obawiacie się powrotu Polaków do zakupów stacjonarnych?

Trudno powiedzieć. Barbora.pl rozpoczęła działalność w Polsce w styczniu 2021 r., kiedy COVID-19 był już
od dłuższego czasu. W naszym odczuciu sprzedaż online stanowi, ogólnie rzecz biorąc, nieco mniejszą część sprzedaży offline, jednak w ostatnim roku odnotowała znaczny wzrost dzięki pojawieniu się na rynku nowych graczy i nowych usług (szybkie transakcje). Uważamy, że w najbliższych latach rynek internetowy z pewnością będzie rósł. Prawdopodobnie nie tak gwałtownie, jak w czasie pandemii, ale powinniśmy obserwować co najmniej dwucyfrowy wzrost rocznie.

Ilu konsumentów (w mln) swoim zasięgiem obejmuje Barbora.pl? Ile ich będzie docelowo?

Barbora.pl działa w Warszawie, Łodzi, Trójmieście, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu oraz w okolicznych miejscowościach, co oznacza, że swoim zasięgiem obejmujemy kilka milionów konsumentów. Aktualnie analizujemy możliwości otwarcia się na kolejne obszary i skupiamy się przede wszystkim na zwiększaniu liczby aktywnych klientów w miastach, w których już działamy.

E-sprzedaż produktów FMCG w Polsce za pięć lat? I jak na tym tle będzie wypadała marka Barbora?

Spodziewamy się corocznego wzrostu, ponieważ widzimy, że jeszcze nie cały potencjał rynku jest wykorzystany. Wierzymy w nasze usługi, ponieważ zawsze szukamy sposobów, aby ułatwić życie naszym klientom i poprawić jakość zakupów. W Polsce pojawiliśmy się jako nowa marka i w ciągu jednego roku staliśmy się jedną z TOP5 marek e-grocery. Planujemy dalszą ekspansję i rozwój, a w perspektywie długoterminowej chcemy być obecni we wszystkich największych miastach w Polsce.


Ilona Mrozowska 4589 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.