Lidl sprzedaje na żywo

Niemiecka sieć podjęła próbę stworzenia własnego programu.

Lidl podejmuje pierwsze próby zakupów na żywo w Niemczech. Podczas premiery nowego formatu zakupowego "Lidl na żywo" internetowy oddział dyskontu należącego do Grupy Schwarz sprzedawał deski do wiosłowania na stojąco (SUP) i kostiumy neoprenowe - informuje "Lebensmittel Zeitung".

Pod koniec 20-minutowego programu jego prezenterka Christiane zapowiedziała kolejny pokaz. Premiera "Lidla na żywo" była reklamowana w Lidl Plus oraz w mediach społecznościowych dyskontu.

To znak, że Lidl szuka nowych sposobów dotarcia do klientów online, aby móc im zaoferować "optymalne wrażenia zakupowe" w różnych kanałach. Potwierdzeniem tego jest chociażby fakt, że dyskont w Niemczech jako pierwszy w tym kraju internetowy sklep spożywczy wchodzi do biznesu przeprowadzkowego we współpracy ze start-upem, internetową platformą relokacyjną Movinga. W Lidlu online w Niemczech poza wykonaniem odbitek, opłaceniem rachunków za prąd i telefon komórkowy można się teraz też przeprowadzić. 

Jednak Lidl rozszerza się nie tylko portfolio usług, ale i asortyment. W sklepie internetowym dyskontera, pod własną marką Silvercrest, która wcześniej kojarzona była przede wszystkim z małym AGD, pojawiają się nie tylko sprzęty kuchenne, trymery do brwi i głośniki Bluetooth, ale także pralki i suszarki - donosi LZ.

W Niemczech na podobny krok zdecydowała się między innymi drogeria dm, która w swojej aplikacji uruchomiła  funkcję e-commerce dmLIVE. Podczas transmisji na żywo widzowie w czasie rzeczywistym mogą wchodzić w interakcje z gośćmi i prezenterami przed kamerą, a prezentowane produkty można zamówić bezpośrednio przez aplikację dm. Ponadto sprzedawca oferuje dodatkowe wartości dla wybranych produktów, takie jak kupony dostępne wyłącznie dla widzów. Jeżeli klienci nie chcą przegapić transmisji na żywo to za pośrednictwem aplikacji do swojego kalendarza mogą dodać daty ich emisji (pisaliśmy o tym na handelextra.pl TUTAJ).

Przypomnijmy, że także i w naszym kraju z mniejszym lub większym powodzeniem dyskonter uruchamiał usługi pozaspożywcze, a także sklep z winami online (więcej o pozaspożywczej działalności Lidla TUTAJ).

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.