Glovo liczy już 10 tys. aktywnych partnerów

Taki wynik aplikacja osiągnęła w ciągu niecałych 3 lat.

Glovo notuje regularne wzrosty pobrań aplikacji oraz liczby miast, w których funkcjonuje - aktualnie ok. 40% populacji w Polsce ma dostęp do Glovo. Firma właśnie przekroczyła w Polsce próg 10 tys. aktywnych partnerów. Liderem wśród miast z ich największą liczbą jest Warszawa, w której działa ponad 30% partnerów Glovo. Tuż za nią plasują się Kraków, Wrocław i Poznań. Największą liczbę zamówień w ciągu ostatniego miesiąca osiągnęły Warszawa, Kraków i Łódź. Tuż za podium tego rankingu znalazły się Gdańsk oraz Wrocław.

- W ciągu zaledwie jednego roku zwiększyliśmy liczbę naszych partnerów o 80%. Jestem przekonany, że dzięki cyfryzacji usług, możliwości dotarcia do nowych klientów oraz dzięki dedykowanym ofertom promocyjno-marketingowym jesteśmy platformą, która napędza rozwój naszych partnerów. Zarówno dużych sieci, jak i mniejszych, lokalnych restauracji i sklepów, które oferują wyjątkowe produkty. Dzięki temu nasi użytkownicy otrzymują zróżnicowaną ofertę i usługi najwyższej jakości - podkreśla Carlos Silvan, general manager Glovo Polska.

Najwięcej na współpracy z Glovo zyskują małe i średnie przedsiębiorstwa – lokalne restauracje, które dzięki aplikacji mają dostęp do nowych klientów. To właśnie ten segment rośnie najszybciej wśród partnerów Glovo, które oferuje im także różne możliwości dodatkowej promocji i marketingu czy digitalizacji usług. Dzięki nim, lokalne restauracje są w stanie walczyć o klientów z popularnymi, ogólnopolskimi markami. Pizza na Wypasie czy Rednek z Gdańska – to przykłady kilku lokalnych liderów wśród partnerów niesieciowych Glovo.

Tylko w 2022 roku Glovo rozpoczęło działalność w 33 nowych miastach, docierając łącznie do 138 miast i ponad 40% ludności Polski. Koncentrując się na budowaniu silnych relacji z lokalnymi partnerami, firma posiada biura regionalne m.in. w Krakowie, Łodzi i Wrocławiu oraz stale rozbudowuje i tak już bogatą sieć partnerstw. Kluczowy jest także dalszy rozwój drugiego, po Barcelonie, globalnego Glovo Tech Hub w Warszawie.

- Polski rynek delivery jest wciąż chłonny i stwarza możliwości rozwoju dla marki takiej jak Glovo. Kluczem do sukcesu jest zapewnienie naszym użytkownikom jak najszerszej oferty gastronomicznej, aby mogli zamówić w swoich ulubionych restauracjach lub spróbować czegoś zupełnie nowego. Z drugiej strony, stawiamy na rozwój w nowych miastach. Przed nami jeszcze wiele lokalnych rynków. Mamy pełne ręce roboty, ale to tylko napędza nas do dalszego rozwoju - podsumowuje Carlos Silvan.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.