Nescafé Dolce Gusto nawiązało współpracę z Carrefourem

Jej celem jest ułatwienie recyklingu kapsułek, by nie trafiały na wysypisko śmieci lub do środowiska.

Rozszerzenie programu #RecyklingDolceGusto o stacjonarną zbiórkę ma zachęcić kolejnych konsumentów do włączenia się w akcję i oddawania kapsułek do przetworzenia.

Projekt testowany jest w trzech warszawskich lokalizacjach Carrefour: w hipermarkecie w Galerii Mokotów oraz w dwóch supermarketach formatu City – przy ul. Anny German 20 oraz Dolnej 43/45. W każdym z punktów znalazły się specjalne kosze przeznaczone do zbiórki kapsułek.

Wspólny projekt realizowany jest w ramach programów #RecyklingDolceGusto oraz “STOP Marnotrawstwu” sieci Carrefour, którego integralną część stanowi projekt “Droga do Zero Waste”.

Zebrane kapsułki przekazywane są bezpośrednio do zakładu, który je przetwarza. W automatycznym procesie kawa oddzielana jest od tworzywa, a każdy z surowców zostaje ponownie wykorzystany – kawa trafia do biogazowni w Boleszynie i zostaje wykorzystana do ogrzewania okolicznych domów, a z odzyskanego tworzywa powstaje regranulat, na bazie którego wytwarzać można nowe przedmioty.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.