Lidl sfinansuje szkolenie psów dla niewidomych

Sieć Lidl rozpoczęła współpracę z Fundacją na rzecz Osób Niewidomych "Labrador - Pies Przewodnik", w ramach której sfinansuje m.in. szkolenie psów asystujących. Po intensywnym szkoleniu zostaną one bezpłatnie przekazane beneficjentom Fundacji.

Fundacja na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik” pomaga osobom niewidomym i niedowidzącym w nabieraniu szerszych kompetencji społecznych oraz pracowniczych. Psy asystujące bywają nazywane oczami niewidomego, jednak aby mogły pełnić tę funkcję niezbędne jest długie szkolenie. Młode psy do około 18 miesiąca życia przebywają w domach wolontariuszy, którzy uczą ich szeroko rozumianego posłuszeństwa i prowadzą proces socjalizacji. Po tym czasie czworonogi przechodzą właściwe, półroczne szkolenie na psa-przewodnika. Do końca życia pozostają podopiecznymi Fundacji, która zapewnia im również właściwą opiekę, gdy nie mogą już pełnić swojej roli.

Dla osób niewidomych psy asystujące są nieocenioną pomocą dla osób z niepełnosprawnością – realnie podnoszą komfort ich życia, a także dbają o ich bezpieczeństwo podczas wykonywania codziennych czynności. Posiadanie psa asystującego pomaga w aktywnym uczestniczeniu w życiu społecznym oraz zawodowym. Osoby niewidome oraz niedowidzące dzięki ich wsparciu, mogą sprawniej poruszać się w przestrzeni publicznej – m.in. pies pomaga im przejść przez jezdnię, unikać przeszkody np. schody czy wejść do pojazdu komunikacji publicznej. - Cieszymy się ze współpracy z Lidl Polska, dzięki której kolejne osoby będą mogły skorzystać z wielkiej pomocy, jaką niosą psy asystujące – mówi Irena Semmler, prezes zarządu Fundacji na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”.

Lidl sfinansowała m.in. pełne przeszkolenie psów asystujących. Dodatkowo, sieć będzie szkolić swoich pracowników z zakresu obsługi osób, którym towarzyszą psy asystujące.

– Niezwykle ważne jest dla nas, aby pracownicy potrafili okazać pomoc i wsparcie wszystkim klientom, dlatego jako Lidl Polska wdrożymy również szkolenia z zakresu obsługi osób z psami asystującymi. Chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów – w tym celu posiadamy m.in. kasy pierwszeństwa, a w wybrane dni z myślą o osobach ze spektrum autyzmu funkcjonują ciche godziny – przypomina Aleksandra Robaszkiewicz, head of communications and CSR w Lidl Polska.

Lidl wspiera także fundacje skupiające się na pomocy potrzebującym. Już od 13 lat kontynuuje współpracę z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, działa również na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności, Caritas Polska, Fundacji „Mam Marzenie”, Fundacji Instytutu Matki i Dziecka, Fundacji Anny Wierskiej Drużyna Szpiku, Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacji Dzieciom „Zdążyć z pomocą”, Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii oraz Fundacji JiM. Swoją pomoc Lidl zaoferował również uchodźcom z Ukrainy – wraz z siecią Kaufland w ramach Grupy Schwarz przeznaczył na pomoc obywatelom Ukrainy dotkniętych wojną oraz kryzysem uchodźczym m.in. aż 47 mln zł.

 

Katarzyna Pierzchała 5277 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.