Smart zakupy w Netto

Duńska sieć, jako pierwsza w Europie, wprowadza "cyfrowy koszyk" na zakupy.

Klienci w wybranych sklepach Netto w Danii mogą jeszcze szybciej zrobić, korzystając z nowego, cyfrowego systemu kasowego, który sam rozpoznaje i rejestruje towar, a płatność dokonywana jest za pomocą Scan & Go. Rozwiązanie zostanie wdrożone w pięciu sklepach Netto w okresie do początku lipca.

Zdigitalizowany koszyk na zakupy, jest podłączony do aplikacji Netto+ na smartfonie klienta. Wystarczy wypełnić go produktami, które są zarejestrowane na cyfrowym paragonie w telefonie, a następnie za pomocą kilku kliknięć w aplikacji zapłacić.

- Naszym celem jest zapewnienie klientom jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych. I choć niektórzy chcieliby poświęcić dodatkowy czas na znalezienie odpowiednich produktów, nasze nowe rozwiązanie jest propozycją dla tych, którzy chcą łatwo i szybko przejść przez zakupy i płatność za nie - mówi Braw Bakir, dyrektor Netto.

Na razie nowe rozwiązanie jest w fazie testów i prowadzone jest we współpracy z nowozelandzką firmą Imagr, która produkuje automatyczne rozwiązania kasowe dla supermarketów.

W ostatnich latach Netto rozpoczęło digitalową transformację w kierunku uczynienia robienia zakupów jeszcze bardziej cyfrowymi. Obejmuje to usługę scan & go w aplikacji Plus, w której klient otrzymuje również spersonalizowane oferty, a także współpracę m.in. z Too Good To Go.

- Branża handlu detalicznego stale się rozwija, a jeśli nadal chcemy być istotni dla naszych klientów, musimy również być gotowi wypróbowywać rozwiązania przyszłości już dziś. Klienci oczekują innowacji, dlatego z niecierpliwością czekamy na przetestowanie nowego systemu kasowego jako pierwszego w całej Europie w pięciu naszych sklepach - dodaje Braw Bakir.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.