Lisek.app startuje z platformą reklamową dla FMCG

Firma q-commerce startuje z ofertą reklamową dla brandów. Pierwszą marką, która nawiązała współpracę z Lisek.app, jest Coca-Cola HBC Polska.

Nowa oferta aplikacji Lisek.app daje możliwość dotarcia do konsumentów, poznania zachowań zakupowych użytkowników aplikacji i budowania wizerunku z użyciem narzędzi reklamowych.

– Możemy realizować produktowe kampanie digitalowe, których efektem jest zakup w aplikacji i błyskawiczna dostawa. Od wyświetlenia reklamy do dostarczenia produktu mija kilkanaście minut. Dzięki temu modelowi możemy nie tylko prowadzić efektywne działania, ale również dokładnie mierzyć ich efekty. Tymi możliwościami i danymi chcemy się dzielić z partnerami – mówi Justyna Sztengreber, dyrektor marketingu, Lisek.app.

Sklep w telefonie

Oferta Liska skierowana do marek FMCG opiera się na kilku filarach. Pierwszym jest aplikacja, czyli sklep w telefonie. Klient decyduje o zakupie danego towaru również na podstawie jego widoczności. Dlatego Lisek oferuje markom świadczenia partnerskie dla wybranej kategorii. W skład takich świadczeń wchodzi placement na kafelkach produktowych w aplikacji oraz widoczność na bannerach rozmieszczonych w strategicznych dla procesu zakupowego miejscach. Brandowanie kategorii ma na celu wzrost sprzedaży i budowanie wizerunku w e-commerce. Obecnie z promocji na kafelkach korzystają marki Faktoria Win, Unilever oraz Coca-Cola HBC Polska.

Dotarcie bezpośrednie do grup konsumentów

Oprócz działań w aplikacji marki mogą docierać do klientów z wykorzystaniem narzędzi komunikacji bezpośredniej takich, jak mobilne powiadomienia push, newslettery czy formaty drukowane dodawane do toreb z zakupami. Pushe Liska trafiają codziennie do 240 tys. użytkowników aplikacji. Każde z tych narzędzi Lisek może kierować do konkretnych grup odbiorców z uwzględnieniem danych behawioralnych, demograficznych i geograficznych.

Lisek wspiera też sprzedaż konkretnych produktów przez działania w social mediach. Wśród najważniejszych są gazetki promocyjne oraz kampanie wizerunkowe wykorzystujące maskotkę Liska czy będące wyróżnikiem nowoczesnej komunikacji memy.

Przykładem takich działań jest współpraca Liska i Coca-Coli HBC Polska. Zespół platformy przygotował m.in. specjalne torby, które klienci sklepu dostają w prezencie przy zakupie produktów z portfolio Coca-Cola HBC Polska o wartości minimum 10 zł (przygotowanych z okazji 50-lecia Coca-Coli w naszym kraju). Akcję wspierają bannery w aplikacji, mobilne powiadomienia push i komunikacja w newsletterach. Lisek promuje też produkty Coca-Cola w gazetce i postach wizerunkowych.

Lisek.app to polski start-up założony przez Marka Kośnika i Michała Krowińskiego. Głównymi inwestorami są założyciele oraz fundusz Manta Ray, będący własnością Sebastiana Kulczyka. Platforma działa w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Łodzi, Katowicach, Dąbrowie Górniczej, Piasecznie, Ząbkach, Markach i we Wrocławiu. Polski start-up może zaliczyć ten rok do udanych. Tylko w pierwszym kwartale firma wygenerowała przychód o 300% większy niż w całym 2021 r. Stało się tak mimo wygaśnięcia pandemii, która była często wskazywana jako najważniejszy czynnik popularności zakupów z błyskawiczną dostawą. Aplikacja Lisek.app w marcu tego roku przekroczyła liczbę ponad 0,5 mln pobrań na telefony z systemami Android i iOS. Lisek dociera do ponad 3,5 mln Polaków.

Ostatnio Lisek.app uruchomił w swojej aplikacji nową funkcjonalność - dowóz zakupów "na pinezkę". To jedyny podmiot q-commerce, który zdecydował się na rozwój takiej usługi. Więcej an ten temat przeczytasz TUTAJ.