Ruch rozpoczyna współpracę z Pointpackiem

Spółka Ruch i operator technologiczny Pointpack rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek w punktach nadawczo-odbiorczych dla usługi Orlen Paczka.

Rozwój sieci punktów odbioru jest jednym z kluczowych celów rozwoju usługi Orlen Paczka w najbliższym okresie. Dziś sieć liczy ponad 6 500 punktów i składa się z punktów Ruch, rosnącej sieci automatów paczkowych Orlen Paczka, punktów odbioru oraz stacji paliw Orlen. Do końca roku liczba punktów ma wzrosnąć do 12 000.

- Równolegle rozwijamy sieć logistyczną stawiając na dostawę w jeden dzień, uruchamiamy nowe trasy kurierskie, tworzymy centrum logistyczne oraz lokalne cross-docki. Intensyfikujemy działania marketingowe skierowane zarówno do odbiorców, jak i nadawców paczek – wylicza Bartosz Bielak, członek zarządu Ruch. - Wiemy, jak kluczowe jest zapewnienie odbiorcom dogodnych form odbioru paczek blisko ich miejsc przebywania. Współpraca z Pointpack przybliży nas do realizacji strategicznych celów, dzięki czemu liczymy na dynamiczny rozwój usługi w najbliższym okresie – podkreśla.

Zaznacza, że liczba przesyłek kurierskich wspólnie z rynkiem e-handlu wzrasta w tempie dwucyfrowym, co sprawia, że klienci indywidualni i firmy kurierskie coraz częściej szukają sposobów, aby ułatwić sobie nadanie i odbiór przesyłek. Zaznacza, że konsumenci chętnie korzystają z tej usługi w pobliskim sklepie spożywczym przy okazji zakupów czy na stacji paliw, a kurier oszczędza czas, pozostawiając przesyłki dla wielu okolicznych odbiorców w jednym lokalnym punkcie handlowym.

Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka przekroczyła 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17 500 punktach w całej Polsce.

– Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. Współpraca z nowym partnerem kurierskim Ruch to odpowiedź na rosnącą popularność usług kurierskich wśród klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców – informuje Marek Piosik, CEO Pointpack. - Stawiamy na interoperacyjność, czyli możliwość obsługi ujednoliconym procesem przesyłki od wielu firm kurierskich. Jest to kluczowe do uzyskania przez sieć handlową wyższej efektywności i przyciągnięcia licznej grupy klientów – mówi. 

 

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.