Lidl Polska: rekordowe wyniki eksportu za 2021 r.

Prawie 4,3 mld zł wyniosła w 2021 r. wartość eksportu krajowych produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ostatnich 4 latach sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł.

Pozycja, jaką przez 20 lat funkcjonowania na rynku wypracował Lidl Polska, przekłada się na pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. Operator na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami, natomiast w ofercie sieci klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”.

Jednym z celów sieci Lidl jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych, które dzięki rekomendacjom zakupowym oddziału sieci trafiają na półki Lidlów działających poza granicami kraju.

Tylko w 2021 r. 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych na 28 zagranicznych rynków. Wartość tego eksportu wyniosła prawie 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł.

Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidla w ujęciu wartościowym stanowiły w 2021 r. takie kraje jak: Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Bardzo popularnym dobrem eksportowym okazało się także masło.

- Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Dzięki niej z powodzeniem udaje nam się nie tylko odpowiedzieć na potrzeby polskich konsumentów, ale też promować polskie produkty na rynkach zagranicznych – komentuje Wojciech Grohn, członek zarządu Lidl Polska.

Jednym z kluczowych dostawców jest Grupa Mlekovita, która dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos oraz brandu Mlekovita. - Lidl umożliwia polskim producentom ekspansję na rynki zagraniczne. Stała współpraca pomiędzy Lidlem a Grupą Mlekovita pozwala skutecznie planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać planem produkcyjnym oraz precyzyjnie trafiać w gusta konsumenckie – podkreśla Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy Mlekovita.

Dodaje, że firma na europejskie rynki dostarcza produkty pod marką Pilos, w tym sery dojrzewające w plastrach, sery topione, śmietany, serki homogenizowane, sery sałatkowo-kanapkowe oraz linie jogurtów naturalnych i owocowych.

- Bardzo cenimy partnerską współpracę gdyż przekłada się na znaczący wzrost korzyści biznesowych. Porównując obroty z 2021 r. do 2020 r., zanotowaliśmy ok. 37-proc. wzrost – mówi Sapiński.

Lidl należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw, w której skład wchodzą spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy oraz w USA. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 31 krajach istnieje w przybliżeniu 11 550 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 800.

Katarzyna Pierzchała 5193 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.