L'Oréal po raz pierwszy inwestuje w Japonii

Francuski gigant kosmetyczny przejął mniejszościowy udział w tokijskim startupie kosmetycznym Sparty.

Japoński start-up Sparty z siedzibą w Tokio specjalizuje się w spersonalizowanych produktach kosmetycznych. W jego portfolio  znajdują się produkty do pielęgnacji włosów i skóry pod markami Medulla i Hotaru.

Zakup, dokonany za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego L'Oréal Bold, jest pierwszą poważną inwestycją francuskiego giganta kosmetycznego w Japonii.

- Japonia to jeden z najbardziej wyrafinowanych i wpływowych rynków kosmetycznych na świecie. Cieszymy się, że możemy współpracować ze Sparty, pionierem spersonalizowanego piękna na rozwijającym się japońskim rynku D2C - powiedział Jean-Pierre Charriton, dyrektor generalny L’Oréal Japan.

Z kolei Yosuke Miyama, założyciel i dyrektor generalny Sparty jest przekonany, że dzięki doświadczeniu Sparty w zakresie personalizacji i wiodącej pozycji L'Oréal na światowym rynku kosmetyków, start-up będzie w stanie rozpocząć kolejny rozdział swojej podróży i rozwijać działalność, zarówno w Japonii, jak poza jej granicami.

L’Oréal, wiodący światowy gracz w branży kosmetycznej, obecnie ma w swoim portfolio 35 międzynarodowych marek i zatrudnia 85 400 pracowników. Produkty firmy dostępne są we wszystkich kanałach dystrybucji takich jak: e-handel, rynek masowy, centra handlowe, apteki czy salony fryzjerskie. W 2021 r. koncern osiągnął sprzedaż w wysokości 32,28 mld euro. Z 20 centrami badawczymi w 11 krajach na całym świecie oraz oddanym zespołem ds. badań i innowacji składającym się z ponad 4000 naukowców i 3000 profesjonalistów z dziedziny technologii, L’Oréal koncentruje się na kreowaniu przyszłości piękna i staniu się potęgą Beauty Tech.

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.