Nowe centrum dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim już działa

Nawet 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo - tyle może obsłużyć działające już centrum dystrybucyjne LPP w Brześciu Kujawskim, które zbliża się do osiągnięcia pełnej mocy operacyjnej.

Nowy obiekt o pojemności składowej do 40 mln sztuk towaru został wyposażony w rozwiązania z zakresu automatyki umożliwiające obsługę do 1000 salonów sprzedaży jednocześnie.

Obiekt zaprojektowano przy uwzględnieniu zrównoważonych norm budownictwa, które poddano certyfikacji BREEAM.

Strategiczna inwestycja LPP w Brześciu Kujawskim to obiekt, który rozpoczął działalność w lutym br. i pracuje w trybie trzyzmianowym w oparciu o 700-osobową załogę.

- Inwestycję rozpoczęliśmy w styczniu ub.r. i po niespełna 1,5 roku możemy mówić o zbliżaniu się wielkimi krokami do pełnej wydajności operacyjnej obiektu. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom z obszaru automatyki magazynowej, centrum zapewnia wysoki standard obsługi naszych sklepów i obok centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim stanowi kluczowy filar sieci logistycznej LPP – wyjaśnia Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

Centrum wyposażono w dwa sortery z konstrukcją zrzutów, umożliwiające obsługę nawet do 1000 sklepów jednocześnie. Automatyzacja działań znacząco usprawnia także proces kompletacji zamówień dla salonów. Dzięki temu, już w pierwszych dwóch miesiącach funkcjonowania, magazyn w Brześciu Kujawskim rozdystrybuował ponad 300 tys. kartonów z kolekcjami marek LPP.

W magazynie zastosowano zautomatyzowany proces etykietowania, a także maszyny do formowania i zamykania kartonów, które zwiększają wydajność produkcyjną oraz gwarantują intuicyjność i bezpieczeństwo obsługi. Wsparcie obsługi zapewnia flota ponad 70 wózków widłowych.

- Dzięki tym rozwiązaniom magazyn o powierzchni 75 tys. m2 może zapewnić dystrybucję nawet do 8 milionów sztuk ubrań i akcesoriów tygodniowo. Dodatkowo w obiekcie zainstalowano system regałowy o pojemności przechowywania 40 mln sztuk odzieży, czyli do 67 tys. palet towaru. Taka liczba palet ustawiona liniowo osiągnęłaby łącznie długość ok. 60 kilometrów, co odpowiada dystansowi między Włocławkiem a Toruniem – podkreśla Mariusz Adamusiński, dyrektor centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim.

Spółka wyodrębniła także własną zajezdnię dla autobusów z 5 peronami i 17 miejscami postojowymi oraz stworzyła własną sieć komunikacji, ułatwiającą dotarcie do miejsca pracy osobom z okolicznych miejscowości.

LPP jest polską firmą rodzinną. Od 30 lat prowadzi działalność w Polsce i za granicą, zarządza pięcioma markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka ma sieć blisko 1700 salonów.

Ilona Mrozowska 4589 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.