Carrefour Polska sprzedany!

Jak dowiedziała się redakcja dlahandlu.pl, oddział Carrefour Polska zostanie przejęty przez fundusz Mid Europa Partners. Rozmowy w tym temacie miały toczyć się od jesieni.

W czerwcu 2021 r. branżę handlową zelektryzowała pogłoska o tym, że kolejny po Tesco wielki gracz - Carrefour -  przymierza się do opuszczenia naszego kraju. Sam Carrefour zarzekał się wówczas, że sprawdza różne opcje i żadna decyzja jeszcze nie zapadła. Media informowały jednak o możliwej sprzedaży biznesu w Polsce i na Tajwanie.

Teraz portal dlahandlu.pl podał, że oddział Carrefour Polska zostanie przejęty przez fundusz Mid Europa Partner. To były właściciel sieci Żabka, a obecnie współudziałowiec m.in. Allegro. 

Na razie nie wiadomo, co przejęcie zmieni w ekspansji Carrefoura na polskim rynku.

Przypomnijmy, że w ostatnich kilkunastu latach biznes nad Wisłą porzuciły Ahold (hipermarkety Hypernova i supermarkety Albert, które w większości trafiły zresztą do Carrefoura), Grupa Casino (hipermarkety Géant i dyskonty Leader Price), należące wówczas do Grupy Metro hipermarkety Real, oraz Tesco.

Sam Carrefour ma raczej ambitne plany rozwoju, przynajmniej jeśli chodzi o macierzysty rynek, ale i polski również. W listopadzie 2021 r. Carrefour w Paryżu ogłosił nową strategię rozwoju - z tradycyjnego detalisty Carrefour ma przekształcić się w cyfrową firmę handlu detalicznego. W ciągu najbliższych pięciu lat wyda na ten cel 1,7 mld zł. W tym samym czasie sieć ogłosiła współpracę z Meta. Wspólne działania mają wspomóc proces cyfrowej transformacji Carrefoura w dziewięciu zintegrowanych krajach, w tym w Polsce. Z inicjatywy - jak zapewnia operator - skorzystają zarówno klienci, jak i 320 tysięcy pracowników sieci Carrefour na całym świecie.

W naszym kraju Carrefour systematycznie otwiera nowe placówki i je unowocześnia. Carrefour znajduje się także w top 30 największych sieci franczyzowych w Polsce.

W I kwartale br. Carrefour zanotował sprzedaż w wysokości 20,2 mld euro, co oznacza wzrost w porównywalnym okresie o 3,4%. Rekordowa okazała się sprzedaż internetowa sieci.

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest również właścicielem 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz ponad 40 stacji paliw.

Ilona Mrozowska 4593 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.