Morele inwestuje miliony w robotykę

Kosztem 20 mln zł e-platforma Morele inwestuje w zrobotyzowaną logistykę. Plan modernizacji centrum logistycznego w Sosnowcu ma być zrealizowany na początku 4 kwartału tego roku.

W pierwszym kwartale br. Michał Pawlik, CEO Morele zapowiadał wielomilionową inwestycję
w nowoczesną i zrobotyzowaną logistykę. Teraz wiemy, jakie konkretne zmiany zajdą w centrum logistycznym Morele (powierzchnia 24 000 m²) zlokalizowanym w Sosnowcu i ile będą kosztować.

Najważniejszą częścią inwestycji jest zakup systemu ASRS (Automated storage and retrieval system). Rozwiązanie to pozwala na magazynowanie produktów ułożonych w plastikowych pojemnikach, które za pomocą robotów dostarczane są pracownikowi kompletującemu zamówienie. Wykorzystanie tego typu urządzeń pozwala nie tylko zaoszczędzić powierzchnię magazynową, ale również ograniczyć czas realizacji zamówień, które pracownik musiałby samodzielnie kompletować spacerując między regałami.

Kolejną częścią inwestycji jest połączenie za pomocą przenośników systemu ASRS z rozwiązaniami, które Morele już od jakiegoś czasu wykorzystują w swoim centrum logistycznym. W pierwszej kolejności automatyczna kompletacja zostanie połączona z maszyną do pakowania zamówień, następnie z maszyną do naklejania listów przewozowych i sorterem, który przekazuje zamówienia w miejsca przypisane konkretnym przewoźnikom.

- Po zakończeniu wszystkich prac najwięcej korzyści odczują nasi klienci. Przede wszystkim skróci się czas realizacji zamówień, i tym samym klienci będą mogli do późniejszych godzin składać zamówienia, które otrzymają kolejnego dnia - mówi Mateusz Kapusta, dyrektor logistyki w Morele.

Inwestycja będzie kosztować Morele ponad 20 mln zł i zostanie sfinalizowana w na początku 4 kwartału br. Firma zapowiada, że to nie koniec nowości, które w najbliższym czasie zostaną wdrożone w jej centrum logistycznym. Jednak póki Morele nie zdradza więcej szczegółów.

Początki firmy Morele sięgają 2005 r., kiedy to działała jako sklep internetowy oferujący asortyment elektroniki użytkowej. W 2019 r. marka zdecydowała się na otworzenie swojego marketplacu. Po pierwszym roku działalności z platformy korzystało 120 sprzedawców, którzy wystawili blisko 250 tys. ofert. Obecnie firma jest drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce działającą w modelu hybrydowym (1P oraz marketplace).