Żabka poszerza portfolio o kolejną spółkę

Cool-Logistics - bo o niej mowa - będzie się zajmować świadczeniem usług logistycznych przewozu żywności, zwłaszcza dań gotowych w temperaturze kontrolowanej.

- Tworzymy biznesy, których celem jest optymalny rozwój Grupy i wchodzących w jej zakres spółek. W ubiegłym roku Grupa Żabka została większościowym udziałowcem dwóch spółek działających na rynku cateringu dietetycznego – Maczfit i Dietly.pl. Inwestycja w spółkę Cool-Logistics zwiększy potencjał Żabki, usprawni logistykę spółek znajdujących się w portfolio Grupy oraz pozwoli świadczyć usługi przewozów dla naszej platformy q-commerce – Delio - mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający, Żabka Future.

I dodaje, że docelowo nowa spółka będzie także świadczyć usługi dowozu dla szerszej grupy cateringów, co będzie stanowiło dużą wartość dodaną dla producentów cateringów współpracujących z Dietly.pl. Przyniesie ona także korzyści dla konsumentów, którzy zyskają dostęp do jeszcze wyższej jakości obsługi swoich zamówień.

 

Spółka Cool-Logistics początkowo ma świadczyć usługi dla spółek z Grupy Żabka. Będzie dostarczać zamówienia przede wszystkim w okolicach Poznania, Warszawy i Wrocławia, przyczyniając się do usprawnienia łańcucha dostaw. Docelowo będzie mogła również świadczyć usługi logistyczne dla niepowiązanych podmiotów, w tym producentów współpracujących z platformą Dietly.pl oraz innych podmiotów współpracujących z Grupą Żabka.

Grupa Żabka jest europejskim liderem w tworzeniu rozwiązań convenience. Dzięki strukturze organizacyjnej może skutecznie poszerzać zakres swojej działalności o usługi komplementarne. Jednostką organizacyjną w ramach Grupy, która odpowiada za nowe inwestycje, rozwój biznesu i narzędzi technologicznych, jest Żabka Future. Około rok temu do portfolio Grupy Żabka dołączyła firma Maczfit - lider usług cateringowych, oferujący szeroki wybór diet dostosowanych do potrzeb klientów oraz platforma diet cateringowych – Dietly.pl.

 

Joanna Hamdan 13827 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.