Karol Kamiński w zespole zarządzającym Grupy Blix

Karol Kamiński objął stanowisko web services directora w Grupie Blix, która jest liderem aplikacji smartshoppingowych w Polsce służących rozwojowi branży ratail i FMCG. Wcześniej przez wiele lat był związany z projektem AdRetail należącym do Grupy Interia.

Obecnie kieruje zespołem produktowym zajmującym się rozwojem serwisu webowego Blix.pl. Kreuje i wdraża projekty uwzględniające m.in. skalowanie zasięgu i produktu reklamowego dla klientów z branż retail oraz FMCG. Odpowiada za identyfikację strategicznych obszarów rozwoju działalności firmy w kraju i poza jej granicami.

Kamiński w Polsce jest uznawany za doświadczonego eksperta w obszarze digitalizacji gazetek. Pracując przez wiele lat w AdRetail (Grupa Interia), ostatnio jako dyrektor zarządzający, kierował serwisami oraz aplikacjami dedykowanymi promocjom i usługom prozakupowym (Ding.pl, Promocyjni.pl, Okazjum.pl, Promoceny.pl, KodyRabatowe.Interia.pl). Na co dzień korzystają z nich miliony Polaków.    

– Karol ma ogromną wiedzę i praktykę we wdrażaniu oraz rozwijaniu tego typu produktów. Rozumie potrzebę wielokanałowości w komunikacji zdigitalizowanych gazetek, tj. połączenie rozwiązań webowych z mobilnymi w aplikacji Blix. Bardzo cenimy jego holistyczne podejście do całego biznesu e-gazetek. Dlatego zaoferowaliśmy mu stanowisko web services directora – komentuje Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix.

Nowy web services director odpowiada za kreowanie oraz wdrażanie kluczowych projektów budujących wzrost oraz identyfikację głównych obszarów działalności Grupy Blix. Współuczestniczy też w projektowaniu i we wdrażaniu przez spółkę strategicznych inicjatyw w zakresie platformy.

– Dla nas kluczowe jest to, że Karol zarządza zespołem webowym, ale również całościowo rozumie część biznesową naszej organizacji. Potrafi szukać synergii w obszarze monetyzowania technologii oraz testowania nowych źródeł przychodu – zauważa Marcin Lenkiewicz.

Do krótkoterminowych celów, które zarząd postawił, należy m.in. rozwój zespołu i produktu webowego oraz integracja tej platformy z funkcjami znanymi z aplikacji mobilnej Blix, a także zwiększenie liczby jej użytkowników. W długoterminowej perspektywie serwis powinien osiągnąć pozycję lidera w obszarze e-gazetek i rozwinąć nowe produkty reklamowe dla klientów z branży FMCG oraz retail.

– Obecnie zajmuję się rozwojem produktu webowego. Koncentruję na jego integracji z funkcjonalnościami i narzędziami znanymi z aplikacji mobilnej, ale również na opracowaniu unikalnych rozwiązań względem propozycji konkurencji. To wszystko powinno przełożyć się na istotny wzrost zasięgu serwisu Blix.pl – mówi Karol Kamiński, nowy web services director.

Grupa Blix (dawniej Qpony.pl) swój początek miała w 2012 r., wprowadzając na rynek pierwszą w Polsce aplikację agregującą oferty promocyjne i kupony zniżkowe do znanych sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie podbiła serca Polaków i stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w Polsce. W 2015 roku Grupa rozszerzyła portfolio produktów o łączenie gazetek reklamowych popularnych sieci handlowych. W 2016 roku zakup największego agregatora gazetek reklamowych w Polsce – aplikacji Blix – pozwolił na konsolidację rynku gazetek reklamowych wyświetlanych na smartfonach i tabletach. W 2018 roku portfolio grupy wzbogaciło się o aplikację Zdrowe Zakupy – skaner produktów. Od 2019 roku Grupa Blix to 3 aplikacje zakupowe – Blix, Qpony i Zdrowe Zakupy.